جشنواره پویانمایی قابلیت برگزاری سالانه دارد

داور بخش مسابقه ایران گفت: جشنواره پویانمایی تهران از هر نظر امکان برگزاری سالانه را پیدا کرده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، امیر سحرخیر درباره بخش بین‌الملل جشنواره، گفت: جشنواره پویانمایی یکی از جشنواره‌هایی است که نظر هنرمندان بین‌المللی زیادی را به خود جلب کرده و حضور پرشور آن‌ها بیشتر به چشم می‌خورد که یکی از اتفاق‌های خوب آن محسوب می‌شود.
او افزود: خوشبختانه فیلم‌های انیمیشن سوار بر تکنیک شده‌اند و توانسته‌اند مسیر را درست جلو ببرند اما هنوز در روایت قصه هنرمندان ما با مشکلاتی روبرو هستند.
سحرخیز با تاکید بر کیفیت آثار دانشجویی، مطرح کرد: آثار دانشجویی هنرمندان انیمیشن با یک کیفیت خوبی در جشنواره حاضر شد که به جرات می‌توان گفت فیلم آن‌ها با دیگر بخش‌های جشنواره قابلیت رقابت تنگاتنگی داشت.
او با اشاره به معیار داوری، گفت: کارگردان و تکنیک دو معیار مهم برای انتخاب آثار انیمیشن است که داوران هم این ملاک را همیشه در پس ذهن خود دارند و با تکیه بر آن ارزیابی می‌کنند.
داور بخش مسابقه ایران درباره موسیقی آثار شرکت کننده بیان کرد: در دوره‌های قبل به بخش موسیقی فیلم‌ها اهمیتی داده نمی‌شد، اما امسال شاهد بها دادن بیشتر به آن  بودیم.
دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران روز 19 اسفند در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کار خود پایان داد.