رویکرد جشنواره پویانمایی نو و به روز است

داور بخش گرافیک متحرک دهمین جشنواره پویانمایی تهران گفت: حضور بخش گرافیک متحرک، نشان دهنده به روز بودن جشنواره است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مجتبی داننده، مدرس گرافیک و پویانمایی و عضو هیات موسس انجمن صنف موشن‌گرافیک درباره حضور تکنیک گرافیک متحرک در جشنواره پویانمایی، اظهار کرد: حضور این بخش در جشنواره را می‌توان در رشد علمی جشنواره دید و این نشان دهنده این است که خود جشنواره رویکرد نو و به روزی دارد و سعی می‌کند خود را با تخصص روز دنیا در یک راستا قرار دهد.
مشاور هنری طراحی هویت بصری شبکه تهران با اشاره به ملاک انتخاب آثار، افزود: در داوری آثار، دو بخش اساسی داشتیم. بخشی مربوط به بحث تکنیکی آثار بود که در آن، آثار ارائه شده از نظر فنی و تکنیکی و به روز و حرفه‌ای بودن بررسی شدند.
او ادامه داد: بخش دیگری از کار مربوط به بررسی و ارزیابی آثار از نظر ارزش‌گذاری، نگاه هنری و ترکیب‌بندی عناصر و عواملی بود که در هنرهای تجسمی موجود است و رویکرد و تاکیدمان در این بخش بیشتر از تکنیک، روی جنبه هنری آثار بود.
مشاور هنری طراحی هویت بصری شبکه تهران سطح آثار شرکت کننده در جشنواره را مناسب ارزیابی کرد و افزود: با توجه به این‌که آثار خوبی در جشنواره شرکت کرده بودند ولی تا جایی که در جریان هستم می‌دانم ظرفیت موشن گرافیک ایران بیش از سطح آثاری است که در جشنواره شرکت کرده بودند. شاید اطلاع‌رسانی کمتری در این زمینه صورت گرفت و این اولین باری بود که بخش موشن گرافیک در جشنواره پویانمایی حضور دارد.
داننده، خاطرنشان کرد: آثار بسیار خوبی در جشنواره شرکت کرده بودند. خوشحالم که این بخش نیز به عنوان یکی از بخش‌های جشنواره امسال است و با تمام شرایط و ویژگی‌هایی که داشت اتفاق خوبی بود، جای تشکر از مدیریت جشنواره و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارد.
دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران روز 19 اسفند به کار خود پایان داد.