«چارلی»، داستان یک پدربزرگ ایرانی

کتاب «چارلی» نوشته‌ی شاهین رهنما از مجموعه‌ی «رمان نوجوان امروز» به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران راه پیدا کرد.

به‌ گزارش اداره کل روابط‌ عمومی و امور‌ بین‌الملل کانون، این رمان اولین اثر بلند شاهین رهنما شاعر نام آشنای حوزه‌ی کودک و نوجوان است.
این نویسنده تلاش کرده است تا ویژگی‌های بومی و محلی و فرهنگی گیلان را در اثر خود به نمایش بگذارد تا طرح «رمان نوجوان امروز» گام دیگری را در توجه به فرهنگ و جغرافیای تمام کشور بردارد.
این کتاب به روابط یک خانواده می‌پردازد که با ورود پدربزرگ دستخوش تغییرهایی می‌شود.
«سرم را بلند کردم و به پنجره‌ی آشپرخانه نگاه کردم. از مادر خبری نبود. فکر کردم آن قدر کنار پنجره مانده و حرص خورده که دیگر خسته شده. حالا هم پنجره را بسته و رفته چسبیده به استامینوفن و اتاق تاریک. مادر همیشه این‌طور بود. هر وقت حسابی کلافه می‌شد، سرش درد می‌گرفت. بعد آرام می‌شد و سعی می‌کرد دیگر حرفی نزند. یک قرص از یخچال برمی‌داشت و با عجله می‌خورد. بعد هم پناه می‌برد به اتاق خواب و توی تاریکی چند ساعت می‌خوابید.»
علاقه‌مندان می‌توانند این رمان 166 صفحه‌ای را به قیمت 8هزار تومان از غرفه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در بخش‌ «کودک و نوجوان»، سالن B4، غرفه‌ 44، نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تهیه کنند.
سی‌آُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران روز 13 اردیبهشت 96 کار خود را آغاز کرده است و تا پایان روز 23 اردیبهشت در «شهر آفتاب» واقع در آزادراه خلیج فارس (اتوبان تهران- قم) روبه‌روی مرقد مطهر امام خمینی(ره) همه روزه از ساعت 10 تا 20 ادامه دارد.