فروشگاه‌های کانون را شبیه کتاب‌خانه‌ کنیم

معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان توصیه کرد فروشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی کانون فضایی شبیه به مراکز فرهنگی را برای مخاطبان فراهم کند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مناف یحیی‌پور با تاکید بر این مطلب گفت: باید زمینه‌ای فراهم کنیم تا این مهم اتفاق بیفتد و لزوماً هم نیاز به مکانی بزرگ برای این کار نیست حتی می‌توان با قرار دادن یک صندلی یا میز کوچکی برای مطالعه و انجام فعالیت‌های فرهنگی‌هنری برای مخاطبان شاهد اتفاق‌های بهتری در حوزه عرضه محصولات کانون خواهیم بود.
وی در گردهم‌آیی مشترک مدیران حوزه ستادی و استانی و نمایندگان عرضه محصولات فرهنگی با اشاره به اهمیت تعامل جدی و گویا با مخاطبان افزود: اگرچه فضاسازی، شکل ظاهری و تعداد مراکز فروش کانون بسیار مهم است اما اگر تنها به این موارد توجه داشته باشیم  و فقط به فروش محصولات فکر کنیم از رسالت اصلی کانون دور خواهیم شد.
به اعتقاد یحیی‌پور گفت‌وگو با مراجعه‌کنندگان به مراکز عرضه محصولات و راهنمایی آن‌ها برای انتخاب کتاب و سایر تولیدات می‌تواند در جلب اعتماد مخاطبان نقش زیادی داشته باشد.
معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایجاد راه‌های ابتکاری و ارتباطی برای ثبت و بهره‌گیری از انتظار‌ها و پیشنهادهای مراجعه‌کنندگان را از دیگر شیوه‌هایی عنوان کرد که به تولید  کتاب و محصولات متناسب با نیاز مخاطبان کمک می‌کند.
یحیی‌پور ادامه داد نیازمند سامانه‌ای پویا و زنده هستیم تا به مرور تمامی پیشنهادها و نقطه نظرها را دریافت کنیم و در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های معاونت تولید کانون از آن‌ها استفاده کنیم.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد با روزآمدتر کردن داشته‌هایمان بتوانیم گام‌های موثرتری را در حوزه تولیدات شاهد باشیم.
فروشگاه و کتاب‌خانه دو نقطه مهم برای تولید محصول خوب محسوب می‌شوند
او در نشستی با نمایندگان عرضه محصولات فرهنگی کانون نیز تاکید کرد: ارتباط مستقیم نمایندگان فروش کتاب و محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با مخاطب موجب شناخت بیشتر نیازهای آن‌ها می‌شود.
معاون تولید کانون یادآور شد: هرچه بتوانیم نقاط ضعف را بیشتر شناسایی و و آن را مرتفع سازیم تولیدات با کیفیت‌تری را در اختیار مخاطب فرار می‌دهیم.
یحیی‌پور چرخه تولید را به یک اکوسیستم تشبیه کرد که در آن از زمان شکل‌گیری ایده و فکر تا رسیدن محصول دست مخاطب هر بخشی خواسته یا ناخواسته خوب به وظایفش عمل نکند نظم این چرخه را به هم می‌ریزد و اگر خوب کار کند نیز خودش را تقویت می‌کند.
معاون تولید هم‌چنین یادآور شد گاهی نیز ممکن است یک کتاب که به نظر کارشناسان خوب است و حتی موفق به دریافت جوایز مختلفی هم شده باشد اما بچه‌ها با آن خوب ارتباط برقرار نکنند در این صورت هم، ما در رسیدن به هدف اصلی‌مان موفق نبوده‌ایم.
وی ادامه داد فروشگاه و کتاب‌خانه دو نقطه مهم برای تولید محصول خوب محسوب می‌شوند چرا که این دو می‌توانند با ارسال اطلاعات درست به حوزه تولید، چرخه آن را به راه درست هدایت کنند.
در این نشست که با حضور فریدون واحدی معاون توسعه و مدیریت منابع کانون، نورا حق‌پرست مدیرکل نظارت بر انتشارات، امیرحسن سلام‌زاده مدیر اجرایی سرگرمی‌های سازنده، جعفر عبدی مدیرنظارت برچاپ و توزیع محصولات کانون برگزار شد، نمایندگان فروش نیز به بیان دیدگاه‌ها، نقطه‌نظرها، و پیشنهادهای خود برای بهتر شدن روند عرضه محصولات به مخاطبان پرداختند.
 تهیه کتابچه معرفی محصولات به همراه خلاصه‌ای از کتاب‌ها، درج برشورهای راهنمای استفاده در اسباب‌بازی‌ها، برپایی نشست‌هایی با حضور نویسندگان در فروشگاه‌ها، افزایش جذابیت در کتاب‌های تصویری و تصاویر روی جلد کتاب‌ها، بسته‌بندی‌های جذاب‌تر برای سرگرمی‌ها و... از جمله پیشنهادهایی بود که در این نشست مطرح شد.
گردهم‌آیی مشترک مدیران‌کل و مسوولان فروش کانون روز 16 اردیبهشت 96 و نشست اختصاصی نمایندگان فروش 17 اردیبهشت در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران برگزار شد.