کد خبر: 268469
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸
تاکید مدیرعامل بر توجه به "اقتصاد فرهنگ" در کانون

گردهم‌آیی سراسری معاونان اداری مالی و فرهنگی کانون استان‌های کشور روز 23 اردیبهشت با سخنرانی مدیرعامل کانون در تهران آغاز شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا حاجیان‌زاده در این گردهم‌آیی بخش‌هایی از سیاست‌های سند چشم‌انداز 10 ساله کانون را تشریح کرد.
وی بهره‌وری و مدیریت مصرف، رعایت قوانین و مقررات و صحت و سلامت عملکرد مالی را از موارد ضروری در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی در کانون دانست.
مدیرعامل هم‌چنین به توسعه شبکه توزیع و عرضه‌ی محصولات فرهنگی کانون علی‌الخصوص کتاب‌رسانی به تمام مناطق کشور اشاره کرد و اظهار داشت اگر بودجه‌ای را صرف تولید می‌کنیم این هزینه باید برگشت داشته باشد و به نحوی عمل شود که منجر به تنوع بیشتر در تولید کتاب و افزایش شمارگان آن گردد، و موجب شود مخاطبان‌ کتاب‌خوان کانون افزایش یابند تا بتوانیم به ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه کمک کنیم. البته توجه به مناطق محروم و روستایی و خدمات‌رسانی فرهنگی رایگان به این مناطق به عنوان یکی از رسالت‌های اصلی کانون است،
وی در زمینه ساماندهی اشتغال کارکنان و مربیان کانون نیز به افزایش پرداخت‌های کارکنان، پاداش‌ها و ... به عنوان گام‌های خوبی اشاره کرد که باعث ایجاد رضایت‌مندی نسبی در میان کارکنان و مربیان کانون شده است اگرچه به باور مدیرعامل این حرکت‌ها کافی نیست و تلاش برای بهبود شرایط شاغلان این مجموعه ادامه دارد.
مدیرعامل در پایان توزیع متوازن نیروی انسانی در مراکز فرهنگی‌هنری و ستاد استان‌ها، جذب منابع لازم و مدیریت صحیح و منطقی برای جلوگیری از صرف هزینه‌های اضافی و بهینه‌سازی مصرف در کنار افزایش بودجه را از دیگر جهت‌گیری‌های کانون برای اجرای اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.
گردهم‌آیی معاونان اداری مالی و فرهنگی اجرایی کانون استان‌های کشور صبح روز‌ 23 اردیبهشت 96 در تهران آغاز و تا 25 اردیبهشت ادامه خواهد داشت.