امنیت فرهنگی، هوشمندی سازمانی؛ راه‌هایی برای پیشرفت کانون

مدیران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گردهم‌آیی سه روزه دیدگاه‌ها و برنامه‌های آتی خود را با معاونان اداری، مالی و فرهنگی کانون استان‌های کشور درمیان گذاشتند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مدیر دفتر مرکزی حراست کانون در سخنانی با ارایه گزارشی از وضعیت حفاظت پرسنلی، اسناد، فیزیکی و فن‌آوری اطلاعات بر لزوم توجه بیشتر اداره‌های کل کانون استان‌های کشور به این زمینه‌ها شد.
محمدصالح مذنبی ساماندهی و مراقبت از اسناد سازمانی، ساختمان‌های کانون با استفاده از استانداردهای روز و فن‌آوری اطلاعات را ضروری دانست و گفت: فقدان یا از بین رفتن و سرقت برخی از اسناد اداری در هر سازمانی می‌تواند بخشی از پیشینه آن سازمان را از بین ببرد.
وی ایمن‌سازی مراکز را خدمتی به خانواده‌ها، اعضا و مربیان کانون دانست و تاکید کرد که این مهم از نیازهای جاری و راهبردی مراکز کانون است.
او همچنین افزود: نگاه ما در دفتر مرکزی حراست به کانون نگاهی مبتنی بر فرهنگ است و باید با تعامل بیشتر با همکاران و افزایش اعتماد، زمینه‌ساز ایجاد امنیت فرهنگی در دستگاه باشیم.
مدیر دفتر مرکزی حراست کانون تاکید کرد که ما متولی تامین امنیت فرهنگی هستیم و حراست در سازمان‌های مختلف مسوولیت‌های و سازوکارها و ابزار مختلفی در اختیار دارد به همین دلیل باید از کارشناسانی استفاده کنیم که فرهنگ را بشناسند و صاحب تجربه در این حوزه باشند آن‌گاه خواهیم توانست سلامت و امنیتی متناسب با فضای فرهنگی کانون فراهم کنیم.

فن‌آوری اطلاعات کمک‌کار پیشرفت سازمان
«مهدیار نوید ادهم» سرپرست دفتر فن‌آوری اطلاعات و تحول اداری کانون نیز به ارایه گزارشی از روند ایجاد و تکمیل پرتال‌های کودک و سازمانی و سامانه هوش سازمانی پرداخت و از معاونان اداری مالی کانون استان‌ها خواست برای تکمیل و بهبود این پرتال‌ها همکاری بیشتری با کارشناسان فن‌آوری اطلاعات داشته باشند.
او گفت: تغییر و تحول در بخش انفورماتیک کانون و ارتقای آن به دفتر فن‌آوری اطلاعات کار متفاوت و گسترده‌ای بود و ما برای آن تعریف جدیدی داریم.
«نوید ادهم» تاکید کرد وظیفه کارشناسان این حوزه تنها پشتیبانی نرم‌افزارهای رایانه‌های مراکز نیست بلکه این بخش کمک‌کار پیشرفت و مجموعه‌ای است که کانون را با استفاده از ابزارهای نوین به سمت هوشمندی سازمانی سوق می‌دهد.
گردهم‌آیی معاونان اداری، مالی و فرهنگی اجرایی کانون استان‌های کشور روزهای 23 تا 25 اردیبهشت 1396 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون تهران در حال برگزاری است.