افزایش ضریب نفوذ کانون در جامعه با فعالیت‌های رسانه‌ای

افزایش ضریب نفوذ کانون در بین خانواده‌ها یکی از اصلی‌ترین راهبردهای اداره‌کل روابط عمومی و امور ‌بین‌الملل کانون به ویژه در فصل تابستان است.

این بخشی از صحبت‌های مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل بود که در گردهم‌آیی معاونان اداری مالی و فرهنگی اجرایی اداره‌کل کانون استان‌ها بیان کرد.
به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مجتبی دانشور با اشاره به نزدیک شدن به فصل تابستان و زمان شلوغی فعالیت مراکز فرهنگی‌هنری از توان‌مندی خوب بدنه کارشناسی در روابط عمومی که به اعتقاد وی در کم‌تر سازمانی وجود دارد سخن گفت و در عین حال تاکید کرد: با همدلی و همراهی بیشتر می‌توانیم ضریب نفوذ کانون در خانواده‌ها را افزایش دهیم.
وی از رشد بیش از 40 درصدی انعکاس اخبار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در رسانه‌های جمعی در دو سال گذشته خبر داد و دست‌یابی به این مهم را حاصل تلاش تمامی کارشناسان روابط عمومی کانون در ستاد و استان‌ها دانست.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل ضمن قدردانی از تلاش‌های حوزه معاونت توسعه و مدیریت منابع کانون در بخش‌های جذب نیرو برای مراکز تازه تاسیس، افزایش بودجه و حقوق کارکنان، حوزه رفاهی کارکنان و... گفت: شاید کلید واژه تمامی این موفقیت‌ها معرفی خوب کانون به مسوولان سازمان های تاثیر گذار در این حوزه باشد که به خوبی توسط همکاران معاونت توسعه و مدیریت منابع انجام شده است.
وی با اشاره به این‌که روابط عمومی فعالیت صرفا سازمانی در یک نهاد یا یک اتاق نیست، افزود: دو سال پیش هم‌زمان با 27 اردیبهشت و روز روابط عمومی مدیرعامل کانون در استان بوشهر در سخنرانی خود از تمامی کانونی‌ها خواست در نقش روابط برای معرفی کانون به افکار عمومی تلاش کنند که این مهم وظیفه ما را در اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل در ستاد و استان‌ها سنگین‌تر کرد.
وی انعکاس اخبار فعالیت‌های کانون در رسانه ملی و تولید محتوای مورد نیاز برای تبلیغات و استفاده مناسب از فضای مجازی را از جمله برنامه‌هایی عنوان کرد که سرلوحه کار روابط عمومی و امور بین‌الملل در دو سال اخیر قرار گرفت و در همین زمینه توانستیم رشد بسیار خوبی در انعکاس اخبار کانون در صدا و سیما و استفاده مناسب از ظرفیت‌های فضای مجازی را شاهد باشیم و باز هم لازم می‌دانیم این رشد ادامه یابد.
دانشور هم‌چنین ضمن قدردانی از حمایت‌های مسوولان استانی کانون از کارشناسان روابط عمومی در زمینه تولید فیلم، کلیپ و سایر فعالیت‌های تبلیغی برای معرفی کانون به افکار عمومی، افزود: تمام تلاش ما بر این است که روابط عمومی به عنوان آیینه‌ی تمام‌نمای سازمان بتوانیم به خوبی فعالیت‌های این مجموعه را منعکس کنیم.
وی با بیان این‌که با همراهی مسوولان کانون توانستیم چالش تک نیرو بودن روابط عمومی در استان‌های درجه یک و دو را مرتفع سازیم اظهار امیدواری کرد این حمایت‌ها در ستاد و استان ادامه داشته باشد تا بهتر بتوانیم به رسالتی که بر دوش‌مان قرار گرفته جامه عمل بپوشانیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد در حال تدوین برنامه‌ای برای ساماندهی فعالیت‌های تبلیغاتی در کانون هستیم که این مهم بدون کمک و حمایت مسوولان ستاد و استان‌ها امکان‌پذیر نیست.
گردهم‌آیی معاونان اداری مالی و فرهنگی اجرایی کانون از روز 23 اردیبهشت در تهران آغاز شده و تا 25 همین ماه ادامه خواهد داشت.