کودکان روی ماه خدا را می‌بوسند

«بوسیدن روی ماه خدا» عنوانی است که کانون برای ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان مراکز فرهنگی‌هنری خود در سراسر کشور انتخاب کرده است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون در این زمینه گفت: فضاسازی ساده و هنرمندانه متناسب با حال و هوای این ماه مبارک، برگزاری جشن تکلیف برای روزه اولی‌ها، خاطرنویسی از «اولین سحر» یا «اولین روزی که روزه گرفتم»، معرفی کتاب با موضوع قصه‌گویی مناسب با ایام و معرفی شخصیت حضرت علی (علیه‌السلام) برخی از برنامه‌های مراکز در ماه مبارک رمضان است.
صدیقه حسن‌زاده در ادامه برگزاری مراسم افطاری با مشارکت اعضا و والدین‌شان، برگزاری کارگاه‌های ادبی و هنری، آشنایی با قرآن، احادیث و احکام بر پایه‌ی خلاقیت و اندیشه‌ورزی، برگزاری مسابقات فرهنگی‌هنری و ادبی با موضوع ماه مبارک رمضان و... را از دیگر برنامه‌های پیشنهادی در این ایام معرفی کرد.
به گفته‌ی وی هدف کلی از اجرای این برنامه‌ها در ماه مبارک رمضان تقویت روحیه خداجویی و پرسش‌گری در اعضا، ایجاد وحدت رویه و به وجود آوردن فضایی معنوی توام با اهداف تربیتی است.
او افزود: با فرا رسیدن ایام مبارک ماه رمضان، بدون تردید مربیان و کارشناسان مراکز با نگاهی عمیق و تربیتی در مسیر اعتلای باورها و آموزه‌های دینی کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی متناسب را در نظر می‌گیرند.
وی آشنایی بیشتر اعضا با قرآن کریم، آشنایی اعضا با ماه مبارک رمضان و آداب آن، تقویت روحیه نشاط‌بندگی و ایجاد شوق به ارتباط با خدا و ایجاد انگیزه برای مطالعه بیشتر در نعمت‌های خداوندی و مطالعه‌ی کتاب‌های دینی و معرفتی را از دیگر اهداف این برنامه‌ها دانست.
گفتنی است ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور و ایام ماه مبارک رمضان در حال برگزاری است.