جشن کتاب‌خوانی در کانون 13 استان برگزار می‌شود

جشن‌ها و ویژه برنامه‌های روز ملی ادبیات کودک و نوجوان از 18 تا 28 تیر در مراکز مختلف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حالی اجرا خواهد شد که برای نخستین بار نویسندگان کودک و نوجوان با مخاطبان خود در فروشگاه‌های کانون دیدار خواهند کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هم‌زمان با سالروز درگذشت مهدی آذریزدی نویسنده‌ی نام‌آشنای ادبیات کودک و نوجوان برنامه‌های مختلفی در حوزه‌ی کتاب و کتاب‌خوانی به اجرا در خواهد آمد.
بر اساس این خبر، برای نخستین بار قرار است مراکز عرضه‌ی محصولات فرهنگی کانون میزبان نویسندگان و شاعران باشند تا اعضای کانون‌های استان یزد، خراسان شمالی، خوزستان، قزوین، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی، فارس، اردبیل، مازندران، چهارمحال و بختیاری، کرمان، بوشهر و اصفهان در جشن کتاب‌خوانی شرکت کنند.
در عین حال، اسدالله شکرانه مسوول دبیرخانه دائمی بنیاد آذریزدی در کانون شهر یزد حضور خواهد یافت. علاوه بر حضور دوستان و آشنایان این نویسنده کودک و نوجوان قرار است آثاری که شکرانه درباره‌ی آذریزدی، تالیف کرده است نیز در یزد به مخاطبان معرفی شود.
همچنین مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون نیز نمایشگاه تصویرگری از آثار کانون را در موزه‌ی کانون به مدت 9 روز برگزار خواهد کرد، در آیین گشایش این نمایشگاه قرار است از مقام آذریزدی تجلیل شود.
در عین حال، قرار است در آیینی به همین مناسبت در کانون استان بوشهر نیز از طاهره ایبد و محمود برآبادی دو نویسنده حوزه کودک و نوجوان تجلیل شود.
اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون نیز با اهدای کتاب این روز را جشن خواهد گرفت. قرار است کتاب‌هایی برای رده‌های سنی مختلف به 14 مرکز همچون موسسه مهر گیتی، کتاب‌خانه فاطمه‌ها (کهنوج)، کتاب‌خانه روستایی کهگیلویه و بویراحمد و... ارسال شود.
ضمن آن‌که کانون قصد دارد در طرح طلاب دهدشت که با حضور در جمع کودکان و خردسالان به قصه‌خوانی و کتاب‌خوانی می‌پردازند، مشارکت کند.
بر این اساس، گروهی از طلبه‌ها فعالیت‌هایی را با موضوع کتاب‌خوانی و کودک آغاز کرده‌اند. آن‌ها به کودکان دهدشت و 50 روستای تابعه کتاب اهدا می‌کنند و ضمن کتاب‌خوانی برای آن‌ها به کندوکاو مفاهیم قصه و زمینه‌سازی برای شکل‌گیری آثار هنری بر این مبنا می‌‌پردازند. در روز ملی ادبیات کودک و نوجوان کانون تصمیم دارد به این طرح نیز کتاب‌هایی اهدا کند.
مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز به مناسبت 18 تیر ویژه‌برنامه‌هایی را با هدف آشنایی اعضا با مقوله ادبیات کودک و نوجوان و علاقه‌مند کردن آنان به مطالعه، تدارک دیده‌اند.