ضرورت ارتباط‌های میان رشته‌ای برای آموزش رباتیک

نماینده‌ی فیشرتکنیک در ایران خواستار برگزاری کارگاه‌های رباتیک و ارتباط میان رشته‌ای با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کارگاه مقدماتی رباتیک برای مربیان، عصر روز چهارشنبه 25 مرداد و در حاشیه‌ی سومین جشنواره ملی اسباب‌بازی برگزار شد.
این کارگاه طی روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت و گروه‌های مختلف مربیان کانون با شیوه‌های استفاده از این علم در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آشنا می‌شوند.
بر این اساس، نادر بخت‌یار، به تشریح تولیدات فیشر تکنیک پرداخت و دلیل مطلوبیت این کالا را رویکرد صنعتی آن دانست که در آینده سبب ادامه مسیر کودکان در بخش صنعت می‌شود.
وی در معرفی این شرکت گفت: «فیشر تکنیک یک شرکت آلمانی است که اولین تولیدات خود را به صورت خیریه به موسسه‌های مردمی اهدا کرد و از سال دوم توانست پله‌های ترقی را طی کند. تولیدات این شرکت، عمومی، آموزشی و ویژه‌ی کودکان است.»
او درباره‌ی درجه‌بندی این محصولات گفت: «افراد در چند درجه‌ی آماتور، پیشرفته، حرفه‌ای، رباتیک می‌توانند این اسباب‌بازی‌ها را بسازند یا به کار گیرند.»
وی ویژگی محصولات این شرکت را عرضه‌ی گروهی قطعات دانست که سبب ساخت ماشین‌های مختلف می‌شود. بخت‌یار در ادامه به شیوه‌ی عملکرد وسایل هوشمند فیشر تکنیک پرداخت و پس از آن از حاضران خواست تا در کنار هم، ساخت یک توربین بادی را تجربه کنند.
در ادامه مربیان حاضر در جلسه با کمک نوجوانان میهمان که در حوزه‌ی رباتیک فعالیت می‌کردند توربینی برای تولید برق ساختند.
بخت‌یار پس از این تجربه به تفصیل درباره‌ی ابزارهایی سخن گفت که هر مربی قادر به ساخت و ارایه‌ی آن است.
در ادامه‌ی این کارگاه مربیان شرکت کننده نظرهای خود را ارایه دادند. نگین صدری‌زاده کارشناس ادبی استان تهران گفت: «توازن، تعادل و... مسایلی است که در علوم انسانی نیز وجود دارد. اما بحث بیشتر خشک و سنگین است. اگر بشود این دو را به هم پیوند زد و بچه‌هایی که کلاس رباتیک را تجربه می‌کنند بتوانند به فضای علوم انسانی نیز نزدیک شوند و بتوان مهارت‌های زندگی را به هردو گروه آموزش داد قطعا اتفاق بهتری رخ خواهد داد.»
بخت‌یار اعلام کرد که هدف از مشارکت فیشر تکنیک شکل‌گیری ارتباطی میان رشته‌ای است و پیش‌تر نیز جلسه‌های رباتیک در کانون اجرایی شده است با این حال اشاعه‌ی کارگاهی این علم می‌تواند بسیار موثر باشد.
گفتنی است که این کارگاه در دیگر روزهای جشنواره نیز برای سایر مربیان مراکز فرهنگی  هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به اجرا در خواهد آمد.