سومین سال حضور امید و آرزو در جشنواره ملی اسباب‌بازی

اگر در طول سه سال گذشته از جشنواره ملی اسباب‌بازی دیدن کرده باشید حتما با دو عروسکی که حالا سری در میان سرها درآورده‌اند، حتما آشنا شده‌اید، «امید و آرزو» امسال برای سومین بار در جشنواره ملی اسباب‌بازی در غرفه «گروه هنری بلوط» میزبان کودکان شما هستند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، لیلا بدرعظیمی، طراح و سازنده عروسک‌های امید و آرزو در این‌باره گفت: بعد از حضور مستمرمان در جشنواره ملی اسباب‌بازی که به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود، حالا اغلب خانواده‌ها ما را می‌شناسند و همین موضوع باعث شده انگیزه ما برای کار دو چندان شود.
بدرعظیمی که عروسک‌ها را خودش و با کمک همکارانش کاملاً دست‌دوز تهیه می‌کند، ادامه داد: امسال با 8 عروسک دیگر با نام‌های ناردونه، لیمو، سارا، گندم، کامبیز و... در سومین جشنواره ملی اسباب‌بازی حضور یافته‌ایم که تاکنون استقبال از این عروسک‌ها نیز خوب و قابل توجه بوده است.
قسمت قابل توجه کار به اعتقاد بدرعظیمی این است که تعدادی از همکارانش که در ساخت عروسک‌ها کمکش می‌کنند، زنان سرپرست‌ خانوار هستند، در واقع این کار علاوه بر این‌که به بحث برندسازی در حوزه اسباب‌بازی کمک می‌کند، به تعدادی از زنان خانه‌دار و زنان سرپرست خانوار نیز کمک می‌کند که با حداقل امکانات و هزینه بتوانند صاحب مهارت و شغل شوند.
بدرعظیمی با بیان این‌که عروسک‌های‌شان از جنس خوب و باکیفیت دوخته و ساخته می‌شوند، گفت: خوشبختانه امید و آرزو در شورای نظارت بر اسباب‌بازی زیر نظر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ثبت شده است.
وی ادامه داد: قیمت عروسک‌های ما هم اندازه‌ای است که برای اغلب خانواده‌ها تهیه آن سخت نیست، قیمت عروسک‌ها 10 تا 15 هزار تومان است که با ساخت عروسک‌های دستکشی و نمایشی نیز تنوعی به محصولات‌مان داده‌ایم.
سقف آرزوهای این طراح و سازنده عروسک این است که روزی بتواند عروسک‌هایش را در سراسر کشور به معرض نمایش بگذارد و ‍‍پس از‌ آن بتواند محصولات عروسکیش را به عنوان یک اسباب‌بازی ایرانی و معرف کشورمان به خارج از کشور بفرستد.
سومین جشنواره ملی اسباب بازی، به مدت پنج روز از ساعت 14 تا 22 در روزهای 24 تا 28 مرداد 1396 و در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب در حال برگزاری است.