خطای دیدتان را با یک بازی بسنجید!

غرفه‌ی محصولات امید در سومین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی با ارایه بازی فکری برای کودکان سه سال به بالا امکان سنجش خطای دید و بالا بردن قدرت ادراک تصویری را فراهم کرده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، بلال خاکپور، مسوول این غرفه در توضیح محصول «خطای دیدی و فکری امید» گفت: این محصول یک بازی‌ فکری و هوشی است. هر بسته شامل تعدادی کارت است که تصویرهایی روی آن چاپ شده است. مخاطب در نگاه اول دچار خطا می‌شود و در شناسایی تصویر اشتباه می‌کند. اما اگر بیشتر فکر کند تصویر حقیقی را می‌بیند. همچنین برای گمراه کردن ذهن فردی که با این کارت‌ها بازی می‌کند عنوانی در پایین هر تصویر ارایه شده است.
این محصول در چهار گروه سنی سه تا هفت سال، هفت تا 12 سال، 12 تا 15 سال و 15 سال به بالا تهیه شده است و برای بزرگ‌سالان بیشتر جنبه‌ی روان‌شناسی دارد.
برای گروه سنی سه تا 12 سال در هر بسته 30 کارت و برای گروه سنی 12 سال به بالا در هر بسته 60 کارت قرار دارد.
همچنین در پشت این کارت‌ها توضیح کامل‌تری آمده که به مخاطب کمک می‌کند تصویر واقعی را تشخیص بدهد.
این طراح و تولید کننده‌ی اسباب‌بازی در طراحی این بازی فکری مهارت‌های افزایش ضریب هوشی، افزایش دقت و تمرکز، بالا بردن ادراک تصویری، بالا بردن قدرت تفکر و بالا بردن تصور و تجسم را مد نظر داشته است.
به گفته‌ی خاکپور این بازی شهریور 95 ثبت شده و از بهمن سال گذشته به تولید رسیده است.
او همچنین 6 بازی ثبت شده‌ی دیگر هم دارد که به دلیل مشکل هزینه هنوز آن‌ها را تولید نکرده است. کاوشگران خلاق، کاوشگران خلاق 1، کاوشگران خلاق 2، معماهای دیدی و فکری، حروف جادویی فارسی و حروف جادویی انگلیسی عنوان این بازی‌های ثبت شده هستند.
خاکپور متولد تبریز و 32 سال سن دارد. او کارشناس ‌ارشد نانوتکنولوژی است.
سومین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تا 28 مرداد از ساعت 14 تا 22 میزبان علاقه‌مندان در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری است.