«دارک» فرش‌بافی را به کودکان می‌آموزد

موسسه شروین البرز با تولید اسباب‌بازی «دارک» علاوه بر آموزش قالی‌بافی به کودکان، این سنت دیرینه را برای نسل‌های جدید زنده کرده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مجید موحدی منصور مدیرعامل شرکت تعاونی شروین البرز در توضیح محصول خود گفت: «این نخستین بار است که در جشنواره اسباب‌بازی شرکت می‌کنیم. سال گذشته هولوگرام را دریافت کردیم و تولید انبوه نیز از همان موقع آغاز شد.»
وی درمورد این طرح گفت: «ایده‌ی این کار از تدریس‌های 15 ساله‌ی قالی‌بافی آغاز شد. خلاء موجود را فهمیدیم و پس از مطالعات، محصول را تولید کردیم.»
او خاطرنشان کرد: «این محصول صد درصد ایرانی است، ایده، ساخت و قالب‌گیری را نیز خودمان انجام دادیم.»
موحدی منصور در باب استقبال از این محصول توضیح داد: «در این چند روز مراجعه کننده‌ی 75 ساله، 40 ساله و بچه‌ی شش ساله داشته‌ایم که همگی حس خوبی به دارک داشتند. گمان می‌کنم این وسیله‌ی کمک آموزشی می‌تواند به یاری درس کار و فن‌آوری بیاید. ما در واقع می‌خواستیم به نسل فعلی کمک ‌کنیم تا با فرهنگ و هنر ایران آشنا شوند. فکر می‌کنیم آن‌ها باید در مورد تجارت ایران در گذشته بدانند. بنابراین صادقانه بگویم که هدف نخست ما از تولید دارک انتقال فرهنگ بوده است.»
این اسباب‌بازی دارای ثبت طرح اسباب‌بازی و سرگرمی از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.
سومین جشنواره ملی اسباب‌بازی روز 29 مرداد 1396 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب تهران به کار خود پایان می‌دهد.