ویژه‌برنامه کودکان و نوجوانان عاشورایی درکرمان درحال برگزاری است

کودکان و نوجوانان کرمانی آموزه‌های عاشورایی را در قالب فعالیت‌های فرهنگی هنری فرا می‌گیرند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون کرمان، محسن روحی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان دهه اول محرم را فرصتی برای انتقال ارزش‌های تربیتی و انسان‌ساز عاشورایی به کودکان و نوجوانان دانست و گفت: در دومین سال متوالی حسینیه کودکان و نوجوانان عاشورایی به همت کانون پرورش فکری  و با همکاری  دو نفر از روحانیون آستان قدس رضوی  در حسینیه ثارالله کرمان برپا شده است.

روحی با اشاره به این‌که  در این برنامه بسیاری از آموزه‌های عاشورایی در قالب فعالیت‌های فرهنگی و هنری به مخاطبان ارایه می‌شود خاطرنشان کرد: در این حسینیه سه غرفه با عنوان‌های پرورش خلاقیت، بازی و سرگرمی، احکام و معارف اسلامی برپا شده است و بسیاری از مفاهیم اخلاقی، تربیتی و عاشورایی به شیوه ای جذاب به کودکان و نوجوانان آموزش داده می‌شود.

وی با اشاره به این‌که این برنامه از سری برنامه‌های هفته ملی کودک و با شعار " هر کودک نشانیِ خداست" در حال برگزاری است، تصریح کرد: این برنامه با حضور کودکان و نوجوانان در حسنیه کودکان عاشورایی و اجرای برنامه‌ها و مسابقات فرهنگی تمام می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان همچنین افزود: برای بهره‌مندی گستره وسیع‌تری از کودکان و نوجوانان از این برنامه، طبق هماهنگی انجام شده با آموزش و پرورش، این برنامه در نوبت صبحِ مدارس شهر کرمان نیزاجرا می‌شود.

 روحی با اشاره به این‌که در حاشیه این برنامه نمایشگاهی از آثار نقاشی اعضای کانون با موضوع محرم برپا شده است، بیان داشت: ویژه برنامه  کودکان و نوجوانان عاشورایی همزمان با دهه اول محرم در مدت زمان 100 دقیقه  از ساعت 19 الی 20:30 در زیرزمین حسینیه ثارالله اجرا می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =