هم‌خانواده و دارای اهداف مشترکیم

طی دیدار مدیران کل کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش استان گیلان برضرورت افزایش همکاری ها و ترسیم افق‌های تازه در مسیر همراهی دو دستگاه‌ هم‌خانواده و دارای هدف‌های مشترک تاکیدشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، در این نشست که صبح امروز در محل اداره کل کانون در رشت صورت‌گرفت، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان به پیشینه و ظرفیت‌های گسترده کانون اشاره و با مهم‌ توصیف‌کردن فعالیت‌های این مجموعه فرهنگی اظهارداشت: نیازمند بهره‌گیری از توان‌مندی کانون هستیم و استفاده از قابلیت‌های این مجموعه فرهنگی را در دستور کار نظام آموزش و پرورش استان قرارخواهیم داد.

مهدی حاجتی هم چنین با هم‌خانواده ‌خواندن کانون و آموزش و پرورش تصریح‌کرد: این دو مجموعه دارای اهداف مشترک‌اند و از این رو در سایه‌ی هم‌افزایی و به اشتراک‌گذاشتن امکانات می توانند گام‌های بزرگی در مسیر ارتقای توان‌مندی کودکان و نوجوانان بردارند.

وی در عین حال ظرفیت‌های گسترده مدیریتی کانون در سطح کشور و استان را مهم ارزیابی کرد و با اشاره به گستره‌ی فعالیت‌ها و هم‌چنین منابع مناسب سخت‌افزاری و نرم افزاری آن ابراز امیدواری کرد با حضور اسفندیار ضیائی به عنوان مدیر کل کانون گیلان  تعامل و هم‌افزایی میان کانون و آموزش و پرورش استان بیش از گذشته ادامه یابد.

مدیرکل کانون استان گیلان نیز طی این دیدار، نگاه مثبت  مسوولان آموزش و پرورش را قابل تقدیر خواند و با اشاره به تلاش‌های کانون در جهت ارایه‌ی خدمات فرهنگی به تمامی مخاطبان گفت: این مجموعه با بهره‌گیری از 31 مرکز فرهنگی هنری ثابت، چهارکتاب‌خانه پستی و دو مرکز فراگیر برای بهره‌گیری مخاطبان از فعالیت‌های فرهنگی، ادبی، هنری و پژوهشی خود تلاش‌می کند.

اسفندیار ضیائی در همین زمینه فعالیت ‌دو کتاب‌خانه‌ی سیار روستایی کانون استان گیلان را مورد توجه قرار داد و از راه‌اندازی نخستین کتاب‌خانه شهری این مجموعه‌ی فرهنگی در رشت، هم‌زمان با هفته ملی کودک سخن گفت.

تشریح فعالیت‌های صورت‌گرفته این مجموعه فرهنگی و تاثیرگذاری آن در زمینه کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان از دیگر محورهای سخنان اسفندیار ضیائی در این دیدار بود و وی ضمن نام‌بردن از شخصیت‌های برجسته‌ی کشور که ریشه در مراکز فرهنگی هنری کانون دارند، اظهارکرد: نگاه خلاقانه و هدف‌مند این مجموعه  می تواند به نظام آموزشی کشور کمک کند و از این رو از گسترش‌همکاری‌های مشترک با تمامی مجموعه‌های فرهنگی، به ویژه آموزش و پرورش استقبال می کنیم.


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =