حمایت کودکان تبریز از کودکان مظلوم غزه

جمعی از کودکان تبریز با حضور در محوطه استانداری آذربایجان شرقی کشتار کودکان مظلوم غزه را محکوم کردند.

 

به گزارش رابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی در این تجمع که جمعی از اعضای مراکز کانون و مهدهای کودک تبریز حضور داشتند شرکت کنندگان با در دست داشتن پلاکارد و سردادن شعارهایی خشم و انزجار خود را از جنایان رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

در این مراسم که سردار "استوار آذ"ر مدیر کل اجتماعی استانداری نیز حضور داشت دکتر "شبستری" معاون سیاسی امنیتی استانداری با بیان اینکه امروز همسالان شما در غزه توسط ارتش بی‌رحم و خونخوار رژیم صهیونیستی کشتار می‌شوند گفت: اعلام انزجار کودکان ایرانی و تبریزی از اعمال وحشیانه اسرائیلی‌ها قوت قلبی برای کودکان غزه است.

شبستری با تأکید بر این‌که حملات هوایی به مناطق مسکونی و غیرنظامی غزه خلاف قوانین حقوق بشر است، افزود: بیشترین قربانیان جنگ خانمان‌سوز غزه زنان و کودکان هستند، سکوت مجامع بین المللی در این مسأله خشم مردم سراسر جهان را بر انگیخته است.

دراین تجمع یکی از اعضای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تبریز به قرائت نامه ی حمایت اعضای کانون از کودکان غزه پرداخت.

در بخشی از این نامه آمده است:امروز من و دوستانم گردهم حمع شده ایم تا فریاد دلخراش تو را که رژیم غاصب اسرائیل در گلو شکست تکرار کنیم و با هم ندای حقانیت تو را به گوش جهان برسانیم.آمده ایم بگوییم کودک غزه به کدامین گناه کشته می شود؟ چرا آنان که به دنبال حقوق بشر هستند و ادعا می کنند مدافعان بر حق بشر هستند سکوت اختبار کرده اند و جشم خود را براین جنایت فجیع بسته اند؟

همچنین کودکان شرکت کننده در این تجمع طومار محکومیت کشتار کودکان غزه را برای ارسال به سازمان یونیسف امضاء کردند.

در قسمتی از این طومار آمده است:کودکان فلسطینی مدت هاست که خنده های کودکی را ازیاد بره اند و ابرهای تیره ی مرگ و غم حسرت آسمان دل شان را فرا گرفته است.گل های سرخ عشق و مهربانی و شاخه های سبز زیتون از قاب نگاه شان گریخته و غول های وحشت و بی پناهی جایش را پر کرده است.

این تجمع با قرائت بیانیه ای که توسط سازمان بهزیستی کشور تهیه شده بود به کار خود پایان داد.