کانون در مقابله با تهاجم فرهنگی نقش اساسی دارد.

علی صادقی فرماندار قرچک تهران بزرگ در بازدید از مجتمع کانون تبریز تصریح کرد: یکی از سازمان هایی که می تواند در مقابل تهاجم فرهنگی نقش اساسی بر عهده بگیرد کانون است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی فرماندار قرچک در دیدار با حجت الاسلام لطف اله پور با اشاره به اعتماد خانواده ها به کانون تاکید کرد:  پتانسیل های بسیار بالایی در جامعه وجود دارد که گاهاً با غفلت مواجه می شوند و یکی از نهادهای مهمی که نقش مهمی در به فعلیت رساندن این پتانسیل ها دارد و در راستای فرهنگ سازی جامعه و آموزش مهارت های اجتماعی می تواند گام های اساسی بر دارد کانون است.

وی تصریح کرد : مسئولین باید کانون را به صورت ویژه مورد توجه قرار دهند و کمک کنند چرا که کمک به کانون در حقیقت ، کمک به ایجاد اخلاق در جامعه و زندگی بهتر است. صادقی با اشاره به اینکه کانون باید توانمندی و تاثیرگذاری خود را بیش از پیش در سطح جامعه تبلیغ نماید. افزود : باید نسبت به گسترش تعداد مراکز در نقاط مختلف شهرهای کشور اقدامات لازم صورت گیرد.

فرماندار قرچک با تاکید بر افزایش تعامل کانون با فرمانداری ها ، شوراهای اسلامی شهر ، این موضوع را در توسعه و تعمیق فعالیت های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان در سطح شهرها بسیار مهم دانست.