چهارمین سوگواره عکس محرم برگزیدگان خود را شناخت.

این سوگواره در دو بخش کودک و نوجوان بصورت استانی و بخش میهمان بصورت کشوری برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی در این مراسم که در تاریخ 27/9/93 در محل مجتمع کانون تبریز برگزار شد علاوه بر تقدیر از برگزیدگان سوگواره برنامه های مختلفی از جمله قصه گویی، پرده خوانی، مداحی، شعرخوانی و کارگاه آموزشی عکاسی نیز اجرا شد.

حجت الاسلام لطف اله پور مدیر کل استان در ابتدای مراسم اختتامیه ضمن عرض خوش آمد به کودکان ونوجوانان، ایام عزاداری دهه آخرماه صفر را به حضار تسلیت گفت.

لطف اله پور با درخواست از کودکان و نوجوانان جهت مطالعه بیشتر و همچنین استفاده از تمام امکانات کانون تاکید نمود که کانون با عشق و علاقه کودکان ادمه حیات می دهد وحضور کودکان و نوجوانان را در مراکز فرهنگی هنری کانون بسیار مهم دانست.

در این مراسم بعد از قصه گویی، مداحی و پرده خوانی اعضای کانون، کارگاه آموزش عکاسی توسط استاد رنجبری از مدرسان عکاسی دانشگاه برگزار و نکات مهم و مفیدی در مورد ویژگی های یک عکس خوب به زبان ساده بیان شد که با استقبال خوب میهمانان مواجه شد.

قرائت بیانه هیئت داوران و اهدای جوایز به برگزیدگان آخرین بخش مراسم بود که بر این اساس در بخش کودک سوگواره: خانم سما یوسفی  از مرکز فرهنگی هنری کلیبر،  خانم مریم معصومی از مرکز فرهنگی هنری اهر و خانم مهلا دهقانی  از مجتمع فرهنگی کانون تبریز عناوین اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

در بخش نوجوان نیز آقای حسین عباسی از مرکز شماره 5 تبریز، هادی نجفی و سجاد امینی فر از مرکز کلیبر موفق شدند برگزیده رتبه های اول تا سوم چهارمین سوگواره عکس محرم شوند.

عنوان عکس برتر در بخش ویژه ی چهارمین سوگواره عکس محرم به خانم سلوی افشاری از استان آذربایجان غربی تعلق گرفت.

لازم به ذکر است با انتشار فراخوان چهارمین سوگواره عکس محرم با موضوعات « محرم و کودک و نوجوان »، « محرم و مدرسه »، « محرم و مسجد »،  « محرم و مراسم عزاداری »،  « محرم و نذورات » و « محرم و خانواده » در دو بخش اصلی کودک و نوجوان و بخش فرعی میهمان از کودکان ونوجوانان درخواست شده بود که عکس های خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

این جشنواره چهارسال متوالی است که با هدف تعمیق نگاه و دید مذهبی در کودکان و نوجوانان مخصوصاً در مراسم مختلف عزاداری ماه محرم، برگزار می شود.

گزارش تصویری این مراسم را می توانید در اینجا ملاحظه نمایید.