]چهارده مرکز فرهنگی هنری در مناطق مختلف شهرداری تبریز احداث می شود

در پی برگزاری دوجلسه جداگانه در 23 بهمن ماه با دکتر علیرضا منادی عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی و دکتر شهرام دبیری رییس شورای اسلامی کلانشهر تبریز ساخت 14 مرکز فرهنگی هنری در مناطق مختلف شهرداری تبریز به تصویب رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی روز پنج شنبه 23 بهمن دکتر علیرضا منادی، نماینده شهرهای تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی و عضو هیئت رییسه مجلس، از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، بازدید کرد و در جریان مشکلات و مسائل این نهاد فرهنگی که رسالت اصلی آن، ارائه خدمات فرهنگی هنری ادبی علمی و اسلامی به کودکان و نوجوانان و پرورش خلاقیت و شکوفایی استعدادهای آنان است، قرارگرفت.

دکتر منادی با اشاره به عدم تناسب تعداد مراکز فرهنگی هنری کانون با تعداد دانش آموزان شهر تبریز در مقایسه با سایر کلانشهرها و نیز تقاضای مکرر شهروندان تبریزی، تاکید کرد با هماهنگی با رییس محترم شورای شهر تبریز، در بودجه فرهنگی سال 94 این شهر، شهرداری تبریز تعداد 14 مرکز فرهنگی هنری را در مناطق مختلف شهرداری تبریز احداث و پس از تجهیز در اختیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار گیرد.

عضو هیئت رییسه مجلس در خصوص احداث مرکز فرهنگی هنری خسروشاه که مراسم کلنگ زنی ساختمان آن در ایام الله مبارک دهه فجر انجام گرفت، اختصاص مبلغ 2 میلیارد ریال برای احداث این مرکز فرهنگی هنری را تقبل نمود.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در کانون، پیشنهاد کرد با برگزاری جلسه مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی استان، آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، نسبت به تأمین نیروهای  مورد نیاز کانون از این طریق اقدام گردد.

همچنین در همین روز در جلسه ای مشترک که بین دکتر شهرام دبیری رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز، و دکتر علیرضا منادی عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی و جواد لطف اله پور مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار گردید مشکل کمبود تعداد مراکز فرهنگی هنری در تبریز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در پایان این جلسه گنجانده شدن ساخت تعداد 14 مرکز فرهنگی هنری در مناطق مختلف شهرداری تبریز در بودجه سال 94 شهرداری این شهر مورد تاگید قرار گرفت.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهر تبریز دارای 9 مرکز فرهنگی هنری ثابت، سیار و پستی است.