مربیان کانون نقش مهمی در ارتقای سرمایه های اجتماعی دارند

دکتر شبستری با اشاره به اهمیت کار کانون بر نقش مربیان کانون در ارتقای سرمایه های اجتماعی و تبییت آنها برای کودکان و نوجوانان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی دکتر شبستری معاون سیاسی امنیتی استاندار در جمع مربیان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مدرسان مراکز کانون زبان ایران،با اشاره به نقش و اهمیت سرمایه های اجتماعی در ایجاد توسعه پایدار، تبیین این سرمایه ها و فرهنگ سازی برای تعمیق و ترویج آنها را از دوران کودکی و نوجوانی مورد تاکید قرار داد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار نقش مربیان کانون دراین زمینه را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: نهادینه کردن مولفه های مربوبط به سرمایه های اجتماعی در دوران کودکی مسئولیت بسیار مهمی است که مربیان کانون بر عهده دارند.

وی  که در جمع کارکنان و مربیان کانون پرورش فکری و کانون زبان ایران شرکت کننده در همایش توجیهی آموزشی امنیت ملی سخن می گفت با تقدیر از تلاش های صورت گرفته در کانون اظهار امیدواری کرد: با همدلی و همت مضاعف کودکانی خلاق و توانمند برای اداره بهتر فردای جامعه  پرورش یابند.

در این مراسم که مدیر کل حراست استان نیز حضور داشت، حجت الاسلام لطف اله پور مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با اشاره این که در سال گذشته نزیدک به 300 هزار دانش آموز استان از خدمات فرهنگ هنری و ادبی مراکز کانون بهره مند شده اند تصریح کرد: نزدیک به 5/10در صد از جمعیت دانش آموزی استان تحت پوشش مراکز کانون هستند در حالی که متوسط کشوری این موضوع 5/3 درصد است.

لطف اله پور در عین حال افزود: بیش از 15 هزار زبان آموز در 14 مرکز آموزشی کانون زبان ایران در سطح استان، مشغول تحصیل هستند.

مدیر کل کانون استان با اشاره به برگزاری نخستین یادواره شهدای نوجوان استان در تبریز و 21 شهرستان آذربایجان شرقی برگزاری این یادواره را از وظایف ذاتی کانون و معرفی الگوهای برتر تربیتی برای نسل حاضر برشمرد.

وی با درخواست عضویت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شورای فرهنگ عمومی و نیز راه اندازی کارگروه تخصصی کودک ونوجوان در استان ، تحقق این دو موضوع را در توسعه و تعمیق فعالیت های فرهنگی به صورت تخصصی و کارشناسی شده موثر دانست.