ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت از اهداف مهم برگزاری یادواره شهدای نوجوان است

نشست خبری مدیر کل کانون و دبیر اولین یادواره شهدای نوجوان آذربایجان شرقی با حضور خبرنگاران رسانه ‏های جمعی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی  در این نشست خبری حجت الاسلام لطف اله پور با اشاره به 2100 شهید نوجوان زیر 15 سال در کشور، تصریح کرد 81 نفر از این شهدای بزرگوار متعلق به آذربایجان شرقی است و کانون استان برخود وظیفه دید تا با برگزاری این یادواره نسبت به مقام شامخ این شهیدان ادای احترام و تکریم نماید.

وی ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و تربیت نسلی متعهد همچون نوجوانان و جوانان سال های دفاع مقدس را از مهمترین اهداف برگزاری این یادواره برشمرد.

مدیر کل کانون استان با اشاره به روند اجرای فعالیت ها و برنامه های مرتبط با این یادواره تاکید کرد؛ نخستین جلسه ستاد برگزاری یادواره شهدای نوجوان در حضور حضرت آیت الله مجتهد شبستری نماینده معزز ولی فقیه و امام جمعه تبریز برگزار و ایشان نیز از برگزاری یادواره استقبال کرده و برگزاری آنرا مورد تاکید قرار دادند.

دبیر یادواره شهدای نوجوان در عین حال تصریح کرد برنامه های متنوعی برای این مراسم که روز چهارشنبه 16 اردیبهشت ماه در تالار معلم تبریز برگزار خواهد شد در نظر گرفته شده است.

وی رونمایی از یک کتاب شعر ویژه نوجوانان شهید و نیز کتاب فهمیده های آذربایجان را که اختصاص به معرفی شهدای نوجوان دارد را از جمله برنام های یادواره برشمرد و تاکید کرد نمایشگاهی نیز از آثار هنری و ادبی در سالن یادواره برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام لطف اله پور با اشاره به اجرای همزمان این یادواره در 21 شهر استان تاکید کرد از برگزیدگان فراخوان ها را ادبی، هنری و فرهنگی یادواره نیز تجلیل خواهد شد.

اولین یادواره شهدای نوجوان استان ( فهمیده های آذربایجان )  16 اردیبهشت ماه در تالار معلم تبریز برگزار خواد شد.