کد خبر: 241743
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹
نوجوانان سرمایه اصلی جامعه ما هستند

یادواره شهدای فهمیده های آذربایجان با حضور گسترده مردم و مسئولین استانی و حجت الاسلام حسنی قائم مقام نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید وامور ایثارگران در تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید حبیب اله حسنی قائم مقام نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید وامور ایثارگران سخنران یادواره شهدای فهمیده های آذربایجان " 81 شهید زیر 15 سال 8سال دفاع مقدس آذربایجان شرقی " با اشاره به سرمایه های معنوی از جمله زمان و نیروهای انسانی ، شهدای نوجوان را جاودانه های تاریخ نام برد .
حجت الاسلام و المسلمین سید حبیب اله حسنی با اشاره به زندگی نامه شهدا از جمله شهید محمد صابر کلانتری که در 13 سالگی به جبهه رفته و در 14 سالگی به شهادت رسیدند گفت: شمار زیادی از این عزیزان در این کتاب"فهمیده های آذربایجان " معرفی شدند و باید پیگیر همه شهدای نوجوان بوده و در خصوص احوالات این عزیزان تحقیق و پژوهش نماییم.
قائم مقام نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید وامور ایثارگران گفت : فهمیده ها ، شیران نوجوان و خردسال دوران دفاع مقدس بودند و شاخصه اشان ، ایمان بزرگ این عزیزان بود .وی گفت این شهدا با قد کوچک ولی با شهامت و دلاوری خود در 8سال دفاع مقدس ، لرزه بر اندام دشمنان انداخته بودند و این سرمایه بقا و جاودانگی کار این شهدای نوجوان است.
حجت الاسلام و المسلمین حسنی با اشاره به اینکه گفتار در خصوص ایثار و شهادت کافی نیست و بایستی رسالت ما هدایت و حمایت و حفاظت از نسل نوجوان باشد که همانا پرورش سالم ،صحیح و صالح سرمایه های ایران اسلامی باشند و بایستی اندیشه و فکر های صحیح پاسداری و توسعه یابند .
وی با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری درخصوص نوجوانان و آَشنا نمودن آنان به فرهنگ ایثار و شهادت گفت : بیت المال اصلی ، همانا نوجوانان ،جوانان ، خانواده ها و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، که همانا ترویج روح " انقلابی ، دفاع، ایستادگی ، مقاومت، تحمل در برابر سختی ها و مشکلات ، هدفمند بودن ، ،راه مستقیم را مد نظر قرار دادن" است که ریز برنامه های فرهنگ ایثار و شهادت است .
وی ابراز امیدواری کرد ترویج فرهنگ ایثارو شهادت که همه سازمانها و نهادهای کشور بر آن استمرار ، پا فشاری و اصرار دارند اهتزاز پرچم ترویج فرهنگی ایثار و شهادت در همه دلها باشد .

اولین یادواره شهدای نوجوان 16 اردیبهشت ماه در تالار معلم تبریز برگزار شد.