نشست تخصصی « امنیت فرهنگی » در کانون تبریز برگزار شد

نشست تخصصی « امنیت فرهنگی » با حضور مشاور مدیر عامل و مدیر کل دفتر مرکزی حراست کانون و جمعی از مقامات استانی و کشوری در کانون تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی این نشست  با هدف بصیرت افزایی و ارتقای سطح فعالیت‌های فرهنگی برای آینده‌سازان میهن اسلامی در سطح مربیان، مربیان مسئول، کارکنان و مدرسان کانون زبان و کارکنان ستادی کانون استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

شهرتی‌فر فرماندار تبریز در سخنان خود به اهمیت تشکیل بسیج و نقش بسیج در شرایط کنونی پرداخت و بر تلاش دشمنان برای کمرنگ جلوه‌دادن مجاهدت‌های بسیجیان اشاره و آگاهی بخشی به کودکان و نوجوانان از طریق مطالعه دقیق تاریخ معاصر و چگونگی به قدرت رسیدن قدرت‌های جهانی و ظلم‌هایی که آنها به جوامع بشری کرده‌اند، را بسیار ضروری خواند.

مذنبی مدیر دفتر مراکزی حراست کانون ضمن پرداختن به تجربیات موفق و ابتکارات تربیتی مربیان کانون در مراکز فرهنگی هنری، شناخت مسائل و موضوعات نسل کودک و نوجوان و عمق‌بخشی به فرایند‌های و ساز‌ و کارهای تربیتی کانون در پرورش فکری کودکان و نوجوانان را مورد اهمیت دانست. ایشان با توجه به ریشه‌های عمیق فرهنگی استان آذربایجان شرقی و توجه ویژه مربیان استان به موضوع حجاب و عفاف، پیشنهاد تأسیس و راه‌اندازی دبیرخانه حجاب و عفاف کانون در استان را برای ایده‌پردازی و حمایت از طرح‌های جدید مربیان برای گسترش این فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی را در جمع کانون استان مطرح نمود.

در ادامه سرهنگ گل‌محمدزاده معاون اجرایی سپاه عاشورا و دبیر گرامی‌داشت هفته بسیج استان به تشریح دامنه تهاجمات فرهنگی در جامعه پرداخت و عزم عمومی برای مقابله با حجمه فرهنگی سازمان یافته به کشور و اسلام را خواستار شد.

هادی یوسف‌زاده سرپرست کانون استان در ابتدای این نشست ضمن خوش‌آمدگویی به میهمانان حاضر در نشست بر تلاش کانون در جهت رفع مشکلات فرهنگی تاکید و تلاش مربیان در این راستا را زمینه ساز خنثی سازی تلاش بیگانگان برای تخریب فرهنگ اسلامی ایرانی دانست.

سرپرست کانون استان با اشاره به امنیت کنونی در جامعه: امنیت را ضامن بالندگی فرهنگی در کشور دانست و تصریح کرد: تردیدی نیست که امنیت فرهنگی پیش‌نیاز امنیت در تمامی عرصه‌هاست و امنیت بدون نشاط و شادابی نمی‌تواند جامعه را در مسیر پویایی قرار دهد.

وی نقش مربیان کانون را به عنوان پیش‌قراولان توسعه و گسترش فرهنگ جامعه بسیار ارزنده و تاثیرگذار در موضوع امنیت فرهنگی دانسته و اجرای اصولی فعالیت‌های فرهنگی و هنری را نیز باعث تاثیرگذاری و ماندگاری آن خواند. یوسف‌زاده  با اشاره به اهمیت موضوع تربیت در کودکان و نوجوانان که سرمایه‌های ناب هر کشور هستند گفت: تربیت مبتنی بر ارزش‌های متعالی، ضامن فردایی امیدبخش برای کشور است. 

اجرای سرود شهدای نوجوان توسط گروه سرود کانون و اجرای پرده خوانی توسط دو نوجوان مرکز فرهنگی هنری شماره 5 تبریز از دیگر بخش‌های این مراسم بود. همچنین کلیپی از فرمایشات مقام معظم رهبری در باره جنگ نرم و تلاش دشمن برای استحاله فرهنگی پخش شد.  

بیان دیدگاه مربیان کانون استان و مدرسان کانون زبان در خصوص مسائل فرهنگی از دیگر برنامه‌های این نشست بود.

گزارش تصویری این مراسم را اینجا ببینید.