افتتاح مراکز فراگیر نشان از توجه جدی کانون به کودکان و نوجوانان با نیاز‌های خاص دارد

مراسم افتتاح نخستین مرکز فراگیر کانون تبریز با حضور معاون تولید کانون، فرماندار تبریز و جمعی از مدیران کل و مسئولان ادارات استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی در این مراسم که جمعی از کودکان و نوجوانان مدارس استثنایی تبریز، خانواده‌ها، اولیای تربیتی و مربیان مراکز تبریز حضور داشتند، معاون تولید کانون با اظهار خوشحالی از راه‌اندازی مرکز فراگیر در تبریز تاکید کرد این مراکز نگاه‌ها را به کودکان و نوجوانان دارای شرایط خاص تغییر می‌دهد و به رشد و شکوفایی استعداد آنان در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی کمک می‌کند.

یحیی‌پور با بیان این‌که افتتاح مراکز فراگیر نشان از توجه جدی کانون به کودکان و نوجوانان معلول جسمی‌ و حرکتی دارد افزود: این مراکز فرصت‌های جدیدی برای زندگی اجتماعی این گروه از کودکان و نوجوانان ایجاد می‌کند و تحقق چنین موضوعی یکی از وظایف کانون است.

در این مراسم دکتر شهرتی‌فر فرماندار شهرستان تبریز در سخنانی با تبریک ایام‌الله دهه فجر مراکز کانون را محیط باصفایی دانست که بزرگسالان در آن به آینده کودکان و نوجوانان می‌اندیشند.

وی با تاکید بر اینکه آینده در دست کودکان است افزود: از آنجا که کانون نقش بسیار مهمی در این زمینه دارد امیدواریم با افزایش مراکز کانون، کودکان و نوجوانان بیشتری بتوانند از توانمندی مربیان آن بهره‌مند شوند.

شهرتی‌فر با تقدیر از تلاش‌های کانون استان، راه‌اندازی و افتتاح مرکز فراگیر در تبریز را فرصت ارزشمندی برای شناسایی و توانمندی کودکان و نوجوانان معلول جسمی و حرکتی دانست.

هادی یوسف‌زاده مدیر کل کانون آذربایجان شرقی نیز با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی از تمامی نهادها و سازمان‌های استان از جمله آموزش و پرورش، فرمانداری، بهزیستی، مدیریت مدارس استثنایی و نیز شورای شهر تبریز قدردانی و اظهار امیدواری کرد کودکان و نوجوانان معلول جسمی و حرکتی با حضور در این مرکز از خدمات و فعالیت‌های آن بهره‌مند شوند.

اجرای سرود توسط اعضای گروه سرود مدرسه باغچه‌بان و نیز سرود میثاق با ولایت کاری از اعضای مجتمع کانون تبریز و بریدن کیک سالرور پیروزی انقلاب اسلامی از برنامه‌های این مراسم بود.

دراین مراسم همچنین از شهرتی‌فر فرماندار شهرستان تبریز، میرعلی‌اکبر بنی‌هاشمی مدیر کل امور زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان و نیز احمدی سرپرست امور شعب بانک مسکن در استان به عنوان اعضای قدیمی کانون با اهدای لوح و هدیه‌ای تقدیر شد.

گفتنی است کودکان و نوجوانان معلول جسمی، حرکتی و حسّی با حضور در مراکز فراگیر کانون می‌توانند از خدمات تخصصی فرهنگی هنری و ادبی در کنار دیگر همسالان و خود بهره‌مند شوند.