راه هر روزه‌ی ما از سبزه‌زار کتابخانه می‌گذرد

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پیامی به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم تاکید کرد: چه سعادتی برتر از این‌که راه هر روزه‌ی ما از سبزه‌زار کتابخانه می‌گذرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا حاجیان‌زاده در پیامی که به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم منتشر شده است، یادآور شد: کودکان و نوجوانان، زیبایی و پاکیزگی را به جهان هدیه می‌دهند و خوشا به سعادت آنان ‏که سهمی از این زیبایی و آرامش داشته و هر روز در محیطی خدمت می‌کنند که متبرک است به نام پرطنین «مربی»...
وی در ادامه این پیام آورده است: مربیان پرتوان کانون با حضور درخشان در جایگاه معتبر کتاب‌خانه و بهره‏ گیری از تخصص و تجربه‌ی خود، اندیشه‌‏ورزی و پرسش‌گری را به کودکان و نوجوانان می‌‏آموزند و چه جایگاهی رفیع‌‏تر از این می‌توان برای مربیان و کارشناسان متخصص کانون در حوزه‌های فرهنگی، ادبی و هنری در نظر گرفت که پیامبر گران‌قدر اسلام فرموده‌‌‏اند: دانش گنجینه‌‌هایى است و کلیدهاى آن پرسش است.
حاجیان‌زاده در بخش دیگری از این پیام تاکید کرده است که مربیان کانون در جایگاه معلم زندگی، درک جهان هستی را به زیباترین وجه ممکن، با فعالیت‌های متنوع و جذاب کتاب‌خانه درآمیخته‏‌اند و همین امر سبب می‏شود تا نور آگاهی و معرفت، در آینه‌‏ی درخشان ذهن کودکان، آن‌‏قدر عمیق بتابد که واژه و کتاب، جایگاهی رفیع و ماندگار را در مسیر آینده‏‌ی آنان کسب کند.
مدیرعامل کانون هم‌چنین در این پیام خاطرنشان کرده است: روز معلم، فرصت مغتنمی است تا بار دیگر از تلاش و کوشش مربیان دلسوز و آگاه مراکز فرهنگی‌هنری قدردانی شود. هرچند اجر پرورش فکر و تعالی روح و شخصیت کودکان و نوجوانان این مرز و بوم، آن‏‌قدر عظیم است که در چارچوب کلمات نمی‌گنجد. و هرآن‏‌‌کس که در راه سرسبز معاشرت و پیوستگی عاطفی و معنوی با کودکان و نوجوانان قدم می‌‌گذارد، هر روزش عبادت است و هر لحظه‏، برکت و لطف خداوند مهربان را احساس می‏‌کند.
وی در این پیام اظهار امیدواری کرده است که همه‏‌ی ما این توفیق را داشته باشیم در مکتب علم و تقوا بیاموزیم و زکات علم را به بهترین شیوه بپردازیم و به این نکته واقف باشیم که کودکان نیاز به پرورش در زمان خود و همراه با تمام پیشرفت‏‌های عصر جدید دارند. بدون شک، مربیان آگاه و روشن‏‌ضمیر کانون، پنجره‏‌های ذهن را به روی ورود اطلاعات تازه‏ی جهان گشوده‌اند و مدت‌‌هاست به این یقین رسیده‌اند که در دنیای امروز، باید دست کودکان و نوجوانان را در دست گرفت و گام به گام به سوی فتح قله‌های جهان‌بینی و زیبایی‌‏شناسی پیش رفت.
مدیرعامل کانون در پایان با ادای احترام به استاد شهید مرتضی مطهری و تبریک روز و بزرگداشت مقام معلم گفته است: دوازدهم اردیبهشت ماه، روز فرخنده‌‏ای است برای این‏‌که ادای دین و احترام کنیم به تمام انسان‏‌های بزرگی که در مقام معلم، راه سعادت را به ما نشان داده‌‏اند و از پروردگار نیکی‌ها بخواهیم سایه‏ی پرمهرش را بر سر معلمان بزرگوار میهن اسلامی‏ مان تا ابد بگستراند.
متن کامل این پیام به شرح زیر است:
پروردگار را سپاس می‌گویم که در سرزمینی پرمهر و دانش‌افروز، نعمت گهربار زندگی را به ما عطا فرمود و به بندگانش آموخت که رسالت هر انسان تعلم است. مگر نه این است که راه پیمودن در مسیر آموختن، دریچه‌های معرفت و جهان‌‏بینی را به روی متعلمین می‌گشاید؟ و چه سعادتی برتر از این که راه هر روزه‌ی ما از سبزه‌زار کتاب‌خانه می‌گذرد و باران رحمت خداوند متعال، لحظه به لحظه‌اش را مورد عنایت قرار داده است.
کودکان و نوجوانان، زیبایی و پاکیزگی را به جهان هدیه می‌دهند و خوشا به سعادت آنان‌که سهمی از این زیبایی و آرامش داشته و هر روز در محیطی خدمت می‌کنند که متبرک است به نام پرطنین «مربی»...
دوازدهم اردیبهشت ماه، دو معنای عمیق و ماندگار را بر معلمان و متعلمان آشکار می‌کند. نخست آن‌که مزین است به نام استاد معرفت و بزرگی «شهید مرتضی مطهری» که خود حکایت باشکوهی از داستان راستان عصر حاضر بود و دیگر آن‌که گرامی‌داشت چنین مقام شامخی، هم‌زمان است با بهار طبیعت. در این فضای عطرآگین است که درخت علم به بار می‌نشیند و می‌توان به نظاره‌اش نشست و آفرین گفت بر آنان‌که تاریکی جهل را می‌زدایند و روشناییِ شناخت هستی را به سرشاخه‌های علم و دانش پیوند می‌زنند.
مربیان پرتوان کانون با حضور درخشان در جایگاه معتبر کتاب‌خانه و بهره‌گیری از تخصص و تجربه‌ی خود، اندیشه‌ورزی و پرسش‌گری را به کودکان و نوجوانان می‌آموزند و چه جایگاهی رفیع‌تر از این می‌توان برای مربیان و کارشناسان متخصص کانون در حوزه‌های فرهنگی، ادبی و هنری در نظر گرفت که پیامبر گران‌قدر اسلام فرموده‏اند: دانش گنجینه‌هایى اسـت و کـلـیدهاى آن پرسش است.
مربیان کانون در جایگاه معلم زندگی، درک جهان هستی را به زیباترین وجه ممکن، با فعالیت‌های متنوع و جذاب کتاب‌خانه درآمیخته‌اند و همین امر سبب می ‏شود تا نور آگاهی و معرفت، در آینه‌ی درخشان ذهن کودکان، آن‏قدر عمیق بتابد که واژه و کتاب، جایگاهی رفیع و ماندگار را در مسیر آینده‌ی آنان کسب کند.
روز معلم، فرصت مغتنمی است تا بار دیگر از تلاش و کوشش مربیان دل‌سوز و آگاه مراکز فرهنگی هنری قدردانی شود. هرچند اجر پرورش فکر و تعالی روح و شخصیت کودکان و نوجوانان این مرز و بوم، آن‌قدر عظیم است که در چارچوب کلمات نمی‌گنجد. و هرآن‌کس که در راه سرسبز معاشرت و پیوستگی عاطفی و معنوی با کودکان و نوجوانان قدم می‌گذارد، هر روزش عبادت است و هر لحظه‏، برکت و لطف خداوند مهربان را احساس می‌کند.
امیدوارم همه‏‌ی ما این توفیق را داشته باشیم که همواره در مکتب علم و تقوا بیاموزیم و زکات علم را به بهترین شیوه بپردازیم و به این نکته واقف باشیم که کودکان نیاز به پرورش در زمان خود و همراه با تمام پیشرفت‌های عصر جدید دارند. بدون شک، مربیان آگاه و روشن‌ضمیر کانون، پنجره‌های ذهن را به روی ورود اطلاعات تازه‏‌ی جهان گشوده‌اند و مدت‌هاست به این یقین رسیده‌اند که در دنیای امروز، باید دست کودکان و نوجوانان را در دست گرفت و گام به گام به سوی فتح قله‌های جهان‌بینی و زیبایی‌شناسی پیش رفت.
دوازدهم اردیبهشت ماه، روز فرخنده‌ای است برای این‌که ادای دین و احترام کنیم به تمام انسان‌های بزرگی که در مقام معلم، راه سعادت را به ما نشان داده‌اند و از پروردگار نیکی‌ها بخواهیم سایه‌ی پرمهرش را بر سر معلمان بزرگوار میهن اسلامی‌مان تا ابد بگستراند.