همایش و کارگاه‌های تخصصی با موضوع: مصرف بهینه آب و اهمیت احیای دریاچه ارومیه

نخستن همایش ویژه به همراه کارگاه تخصصی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با موضوع مصرف بهینه آب و اهمیت احیای دریاچه ارومیه با مشارکت ستاد احیای دریاچه ارومیه استان در تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی هادی یوسف‌زاده مدیر کل کانون استان آذربایجان شرقی در آغاز این مراسم با اشاره به اهمیت بحث اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به کودکان و نوجوانان در خصوص مصرف اصولی و بهینه آب و نیز بهره‌مندی صحیح از منابع تصریح کرد: کانون در راستای عمل به وظایف خود در این عرصه برنامه‌ها و فعالیت‌های گسترده‌ای را در سال جاری تدارک دیده‌است که با مشارکت ادارات و دستگاه‌های ذیربط از جمله ستاد احیای دریاچه ارومیه برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‌که در سال گذشته نیز کانون تجربه موفقی را در این زمینه پشت سر گذاشته است تاکید کرد: تولید سرود، فیلم، انیمیشن و کتاب با موضوع مصرف بهینه آب و دیگر منابع طبیعی و آگاه‌سازی کودکان و نوجوانان در این خصوص از جمله برنامه‌هایی است که در سال جاری اجرا خواهد شد.

مدیر کل کانون ستان با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار امیدواری کرد: معرفی سفیران آب از بین کودکان و نوجوانان، توسط کانون استان گامی در جهت توجه پیش از پیش به مشکل آب و مصرف بهینه آن باشد.

وی استفاده صحیح از منابع از جمله ‌آب و گاز را از مصادیق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و از کودکان و نوجوانان خواست امانتدار خوبی در سال‌های آینده‌باشند.

یوسف‌زاده همچنین از حمایت‌های استاندار آذربایجان شرقی و مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری و نماینده ستاد احیای دریاچه ارومیه در استان به جهت حمایت از کانون در برگزاری این برنامه‌ها، قدردانی کرد.

اجرای سرود سفیران آب، ارائه توضیحاتی در خصوص دریاچه ارومیه و اهمیت احیای آن، برگزاری مسابقه و پخش انیمیشن از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

حضور کودکان و نوجوانان شرکت کننده در برنامه، در کارگاه‌های تخصصی هنری و ادبی که در پایان مراسم صورت گرفت از دیگر برنامه‌هایی بود که با استقبال شرکت کنندگان همراه شد.

گفتنی است این کارگاه‌ها در طول سال و در دیگر مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی ادامه خواهد داشت و نمایشگاهی از آثار برگزیده برپا خواهد شد .