دیدارمدیران هلال احمر و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی با مدیر عامل هلال احمر استان دیدار و پیرامون افزایش همکاری های متقابل گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی، هادی یوسف‌زاده مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی در این دیدار با تشریح وظایف و فعالیتهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خواستار افزایش همکاری های فی ما بین شد .

یوسف زاده افزود: جمعیت هلال احمر بزرگترین پتانسیل و سرمایه نیروی انسانی را در اختیار داشته و از دستگاه های بین المللی می باشد که اقدامات آن با عموم مردم در ارتباط است .

وی ادامه داد: سالانه بالغ بر 380 هزار کودک و نوجوان از فعالیت های مراکز کانون بهره مند می شوند  و این موضوع ظرفیت مناسبی برای فرهنگ سازی در زمینه های مختلف است.

وی در عین حال تصریح کرد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با هلال احمر نقاط مشترک فراوانی دارد و می تواند در بحث تولیدات فرهنگی امدادی به عنوان بازوی هلال احمر با بر گزاری جشنواره های فرهنگی مختلف با رویکرد، اصول و اهداف هلال احمر در ترویج فرهنگ امدادی در میان مردم ایفای نقش  کند.

در این دیدار سعید کنعانی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان، با استقبال از تعامل و همکاری فی مابین و استفاده از ظرفیتهای متقابل  در اجرای بر نامه های مشترک گفت: اجرای برنامه های مشترک ادارات و استفاده از توان همدیگر نقش بسیار مهمی در کاهش هزینه ها  و بر آیند و خروجی مطلوبی دارد .

کنعانی ادامه داد : علی رغم اینکه جمعیت هلال احمر در میان عموم مردم به عنوان دستگاه امدادرسان شناخته شده که با حوادث گوناگون سر و کار دارد ولی با این حال هلال احمر از مجرای معاونت جوانان کارها و برنامه های متعدد فرهنگی  امدادی  دارد که از دوران کودکی با غنچه های هلال شروع و تا سطح تحصیلات  عالی در دانشگاه ها در قالب کانون های دانشجویی تداوم دارد .

مدیر عامل هلال احمر استان تصریح کرد:  آشنایی دستگاه های مختلف با وظایف همدیگر نقش موثری در هم افزایی و هم گرایی خواهد داشت .

کنعانی ادامه داد : یکی از وظایف مهم جمعیت هلال احمر بحث آموزش های تخصصی و آموزش های همگانی است که اخیراً معاونتی بنام آموزش و پژوهش برای پیاده نمودن سیاست ها و برنامه های آموزشی در هلال احمر ایجاد شده است.

وی به آموزش های هلال احمر  در فضاهای مجازی اشاره کرد و گفت : برای سهولت دسترسی عموم مردم، سایت های خادم و جاهد راه اندازی شده که اقدام به معرفی حوادث گوناگون با انیمیشن و تصاویر و فایل های صوتی و تصویری کرده و راه های مواجه با آنها را آموزش می دهد و در پایان به کسانی که با موفقیت دوره آموزشی را سپری کند گواهی نامه معتبر صادر می نماید.

وی از آمادگی جمعیت هلال احمر برای راه اندازی کانون جوانان در مرکز کانون پرورش فکری استان خبر داد و گفت: جمعیت هلال احمر این آمادگی را دارد تا از ظرفیت های کانون پرورش فکری استان در امر انتقال مفاهیم امدادی بهره مند گردد.

 گفتنی است برگزاری جلسات کارشناسان دو سازمان برای بررسی فعالیت های مشترک  و انعقاد تفاهم نامه از مواردی است که مورد توافق مدیران کل این دو سازمان قرار گرفت.

در پایان این دیدار مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی به عضویت داوطلبان هلال احمر در آمد .