بزرگداشت روز جهانی معلولین در مرکز فراگیر کانون تبریز

ویژه برنامه روز جهانی معلولین با حضور کودکان و نوجوانان و خانواده های آنان در مرکز شماره یک کانون تبریز برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی در این مراسم برنامه‌های متنوعی توسط کودکان و نوجوانان معلول جسمی و حرکتی اجرا شد.

هادی یوسف‌زاده مدیر کل کانون استان در این مراسم با گرامیداشت روز جهانی معلولین، توجه به نیازهای کودکان و نوجوانان معلول در عرصه‌های فرهنگی و هنری را موضوعی مهم دانست و در عین حال بر حمایت همه جانبه کانون از برنامه‌ها تاکید کرد.

وی ایجاد مراکز فراگیر که اختصاص به اجرای این فعالیت‌ها برای کودکان و نوجوانان معلول جسمی و حرکتی دارد را یکی از اقدامات اساسی کانون دانست و تصریح کرد با افتتاح این مرکز در تبریز توانسته‌‌ایم گامی مهم برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری برای این گروه از مخاطبان برداریم.

یوسف‌زاده با اشاره به همکاری‌های گسترده کانون و مدارس استثنایی تبریز اظهار امیدواری کرد با برنامه‌ریزی‌های انجام شده شاهد افتتاح مراکز فراگیر در دیگر شهرهای استان باشیم.

در این مراسم که خوشبخت مدیر مدارس استثنایی استان نیز حضور داشت برنامه‌های متنوعی همچون سرود، تواشیح و قرائت متن ادبی اجرا و هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.

بازدید از نمایشگاه آثار هنری کودکان و نوجوانان دارای نیازهای خاص از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

اولین مرکز فراگیر کانون استان آذربایجان شرقی از بهمن ماه سال گذشته با هدف ارائه خدمات فرهنگی، هنری و ادبی به کودکان معلول جسمی و حرکتی در مرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تبریز آغاز به کار کرده است.