برگزیدگان اولین جشنواره استانی « نماز ستون دین » معرفی شدند

مراسم اختتامیه اولین جشنواره استانی « نماز ستون دین » پنجشنبه 31 فروردین در مجتمع فرهنگی هنری کانون تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی در این آیین که جمعی از مسئولان استانی، خانواده‌ها، اعضا و مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون حضور داشتند، هادی یوسف‌زاده با اشاره به فرآیند برگزاری این جشنواره تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای اجرای این ویژه‌برنامه به گونه‌ای بود که درکودکان و نوجوانان عضو مراکز کانون در طول سال فعالیت‌های مختلفی را در راستای ترویج و تعمیق فرهنگ نماز برگزار کردند.

مدیر کل کانون استان در عین حال تصریح کرد: در سال 96 نیز اجرای طرح توسعه و تعمیق فرهنگ نماز در بین کودکان و نوجوانان ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به حادثه سیل در برخی از شهرها و روستاهای استان با خانواده‌های درگذشتگان و مجروحان و حادثه‌دیدگان ابراز همدردی کرد.

در این جشنواره اسدا... ضیایی مشاور استاندار و رییس ستاد اقامه نماز استان نیز با تاکید بر تاثیر عمیق فعالیت‌های کانون بر کودکان و نوجوانان این فعالیت‌ها را در حوزه فعالیت‌های دینی و اسلامی پویا، اثرگذار و به‌روز توصیف کرد.

ضیایی با اشاره به نعمت‌های خداوند، خطاب به کودکان و نوجوان گفت: شکرگزاری از خداوند وظیفه همه ماست و نماز بهترین راه شکرگزاری از خداوند است. وی از مربیان و والدین خواست کودکان و نوجوانان را با ارزش‌های والای انسانی بیشتر آشنا کنند.

گفتنی است در طرح توسعه و ترویج فرهنگ نماز در سال 95 بیش از 2000 عضو و 1852 اثر در بخش‌های مختلفی چون: نشریه دیواری، معرفی کتاب، طراحی، کاردستی، کتابسازی، سرود، قصه گویی، شعرخوانی، کارت‌پستال‌سازی، حدیث، احکام، قرآن، مسابقات، بازی‌ها، جلسات بحث آزاد، نشست‌های تخصصی، طرح دیواری، کارگاه های ادبی و هنری ( نقاشی، سفالگری و خوشنویسی ) آثار خود را ارسال کرده بودند.

از میان آثار رسیده به جشنواره 42 عضو، 14 مربی و 3 مرکز فرهنگی هنری برگزیده شدند. ( اسامی برگزیدگان را در  سایت کارشناسی فرهنگی کانون آذربایجان شرقی به نشانی azarkanoon.ir مشاهده فرمایید ).

اجرای مسابقه، سرود، متن ادبی و تقدیر از برگزیدگان پایان بخش این جشنواره بود.

گفتنی است نمایشگاهی از آثار رسیده به جشنواره در گالری مجتمع برپا شده است که گزارش تصویری این نمایشگاه و آیین اختتامییه را می‌توانید اینجا مشاهده فرمایید.