فعالیت‌های جذاب کانون، کودکان را به قرآن علاقه‌مند می‌کند

وزیر آموزش و پرورش گفت که فعالیت‌های قرآنی کانون پرورش فکری، کودکان و نوجوانان را به مفاهیم قرآنی علاقه‌مند می‌کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، دکتر علی‌اصغر فانی شامگاه روز 13 تیر 1393 از بخش‌های مختلف بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در تهران بازدید کرد و بخشی از وقت خود را به بازدید از سالن کودک و نوجوان این نمایشگاه اختصاص داد.
وی در جریان این بازدید در غرفه‌های مختلف از نزدیک شاهد فعالیت‌های مربیان کانون و ارتباط مستقیم آنان با کودکان و نوجوانان بود.
غرفه‌های انیمیشن، شعرخوانی، مسابقات و مشاعره، اجرای تئاتر، سفال، نقاشی، بازی‌های رایانه‌ای، آموزش سبک زندگی ایرانی اسلامی، کاردستی و قصه‌گویی از جمله غرفه‌هایی بود که مورد بازدید وزیر آموزش و پرورش در این نمایشگاه قرار گرفت.
فانی پس از پایان این بازدید با بیان که با فعالیت‌های کانون به خوبی آشناست خاطر نشان کرد که نکته‌ی خوبی که من در این سالن مشاهده کردم جاذبه‌ای بود که فعالیت‌های کانون برای کودکان ونوجوانان ایجاد می‌کند و به همین دلیل بچه‌ها با علاقه و اشتیاق از این فعالیت‌ها استفاده می‌کنند.
وی با قدردانی از تلاش‌های کانون در نمایشگاه بین‌المللی قرآن تاکید کرد که با این روش‌های جذاب می‌توان مفاهیم قرآنی را به صورت غیر مستقیم به کودکان و نوجوانان منتقل کرد.
فانی که همراه برخی از معاونان و مدیران وزارت آموزش و پرورش به نمایشگاه قرآن آمده بود هم‌چنین از دیگر غرفه‌های بخش‌های مختلف این وزارت‌خانه در نمایشگاه بازدید کرد و در برخی از برنامه‌های زنده صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز حضور یافت و با خبرنگاران رسانه‌های خبری و خبرگزاری‌های مستقر در نمایشگاه نیز به گفت‌و‌گو پرداخت.
امسال مسوولیت بخش کودک ونوجوان بیست‌ و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به کانون پرورش فکری سپرده شده است.
این فعالیت‌ها تا روز 22 تیر در محل باغ موزه دفاع مقدس روبروی مقبره شهدای گمنام ارایه می‌شود.