به‌دنبال حمایت بیشتر از کودکان خلاق در حوزه‌ی ادبیات هستیم

معصوم قلی زاده بر نقش کانون در حمایت از استعداد‌های کودکان و نوجوانان در حوزه‌ی ادبیات تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اداره کل استان آذربایجان‌غربی،در ویژه‌برنامه‌ای که با حضور 180 نفر از اعضا کارگاه‌های ادبی ،اعضاء بخش مکاتبه‌ای و اعضا انجمن ادبی کانون به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان برگزار شد،معصوم قلی‌زاده سرپرست کانون استان با تاکید بر اینکه اگر جامعه به دنبال ارزشهای متعالی است باید توجه بیشتری را به سوی کودکان و نوجوانان معطوف نماید گفت:ادبیات کودکان آغاز معینی ندارد و از زمانی که مادر و طفل او وجود داشته شکلی از ادبیات در قالب لالائی‌ها و قصه‌ها خلق گردیده است.
وی از اعضا ادبی استان به عنوان اعضا و سرمایه‌هایی با استعداد و خلاق نام برد و بسترسازی مناسب برای شکوفایی هرچه بیشتر آنان را از رسالت‌های اصلی کانون برشمرد.
وی افزود:کانون استان به دنبال حمایت بیشتر از کودکان خلاق در حوزه‌ی ادبیات است که از جمله تلاش‌هایی که در این راه صورت گرفته می‌توان به مجموعه‌ی در دست چاپ«پرواز اندیشه»شامل آثار ادبی اعضا اشاره کرد.
در این ویژه‌برنامه محمد صبح‌دل نویسنده و فعال حوزه‌ی ادبیات در خصوص ادبیات فولکلور صحبت‌هایی را ارائه و یکی از آثار خود را برای حاضرین خواند.
در ادامه تعدادی از اعضا نیز به قرائت آثار خود پرداخته و فیلم کوتاهی در خصوص زندگی و آثار مهدی آذریزدی به نمایش درآمد.
مسابقه‌ی ضربالمثل‌های فولکلور از دیگر قسمت‌های اجرا شده در این وویژه‌برنامه بود.
18 تیر سالروز بزرگداشت درگذشت مهدی آذریزدی،روز ملی ادبیات کودک و نوجوان نامگذاری شده است.