حاصل تلاش مرکز آفرینش‌های ادبی کانون،پرورش چهره‌های مطرح در حوزه‌ی ادبیات

حمید واحدی از شاعران و نویسندگان کشور در آیین رونمایی از کتاب پرواز اندیشه نقش مربیان مرکز آفرینش‌های ادبی کانون را در پرورش چهره‌های مطرح حوزه‌ی ادبیات کشور بسیار موثر و درخور توجه دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی،این شاعر و نویسنده با تاکید بر اینکه مربیان کانون کتاب‌های شعر و داستان را به کودکان بشناسانند گفت:مربیان مرکز آفرینش‌های ادبی کانون نقش موثری در پرورش چهره‌های ادبی موفق داشته و دارند و اغلب شعرای موفق فعالیت خود را از دوران نوجوانی آغاز می‌کنند که مربیان این دوره‌ی حساس از توانمندی‌های نوجوانان را در کانون در اختیار دارند.
واحدی با تاکید بر نقش کتاب به عنوان بهترین مربی و همراه در کنار کودکان و نوجوانان گفت: چاپ همین مجموعه‌های ابتدایی،گام اول و زیر بنای چاپ آثار بزرگ در آینده خواهد بود و این آثار امروز بایستی از طرف پدران و مادران مورد حمایت و توجه قرار گیرند.
این شاعر و نویسنده با اشاره به ویژگی‌های شعر کودک آن‌را اولین گام ورود به وادی تربیت و روانشناسی کودک دانست.
در این آیین معصوم قلی‌زاده سرپرست کانون استان نیز با تاکید بر این نکته که نقطه‌ی آغازین پیشرفت در هرکشوری از فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی آن می‌گذرد گفت:در مبحث کتاب و کتاب‌خوانی در حوزه‌ی کودک و نوجوان نیازمند نو‌آوری در تغییر ذائقه‌ی کودکان به منظور علاقه‌مندی آن‌ها به کتاب و نوآوری در تغییر نگاه مدیران در ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی هستیم.
قلی‌زاده در ادامه با اشاره به اینکه کتاب پرواز اندیشه کتابی است که صفر تا صد آن از تصویرگری و طراحی تا جمع‌بندی و محتوا حاصل تلاش اعضا و واحدهای مختلف کارشناسی است گفت:امید است در آینده‌ای نزدیک شاهد ان باشیم که از هریک از این اعضا مجموعه‌ای از آثار خود را منتشر کنند.
این مراسم با شعرخوانی اعضا کلاس‌های ادبی مرکز آفرینش‌های ادبی کانون ادامه یافت و در پایان به هریک از حاضرین یک جلد از مجموعه‌ی ادبی«پرواز اندیشه»هدیه شد.
کتاب پرواز اندیشه شامل 50 اثر از آثار ادبی اعضا مرکز آفرینش‌های ادبی کانون آذربایجان‌غربی است که در 1000نسخه توسط نشر فرسار به چاپ رسیده است.
این مراسم به مناسبت هفته‌ی ملی کودک در مجتمع شهید رسول فرخی ارومیه و با حضور150 نفر از اعضاء مرکز آفرینش‌های ادبی کانون و اولیاء آن‌ها برگزار شد.