پذیرش مقاله‌ی مربی کانون در سومین سمپوزیوم بین‌المللی مثنوی معنوی

مقاله‌ی سیده اسماء نجات مربی مسوول کانون پیرانشهر در سومین سمپوزیوم بین‌المللی مثنوی معنوی مورد تایید و پذیرش قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان،در این مقاله که با عنوان "بازتاب قصه های مثنوی در ادبیات کودک و نمود نظام فکری مولوی در تعلیم و تربیت کودکان"نوشته شده است سیده اسماء نجات ضمن پرداختن به قصه های مثنوی و بازتاب آن درادبیات کودک به بررسی نمود نظام فکری مولوی،این شاعرو عارف به نام ایرانی،در تعلیم و تربیت کودکان پرداخته است.
سومین سمپوزیوم بین المللی مثنوی معنوی با عنوان"مولانا پیام آور صلح و دوستی"در دانشگاه ارومیه برگزار شد که از میان 351 مقاله رسیده به دبیرخانه این سمپوزیوم، 51 مقاله برای ارائه و یکصد مقاله نیزبرای چاپ در کتاب مجموعه مقالات پذیرش شدند که مقاله سید اسماء نجات نیز برای چاپ در این مجموعه مورد پذیرش و تایید قرار گرفت.
اولین سمپوزیوم مشترک حسام الدین چلبی ارموی و مثنوی معنوی در سال 1390در کشور ایران و دومین سمپوزیوم با عنوان تأثیرپذیری معاصران از افکار، آثارو احوال مولانا در سال 1392 در کشور ترکیه برگزار شده و سومین سمپوزیوم با عنوان" مولانا، پیام آور صلح و دوستی "در ایران برگزار شد.
گفتنی است در این نشست دو سالانه بین المللی، که با همکاری مشترک ایران و ترکیه ترتیب یافت؛ اساتید و پژوهشگرانی از کشورهای ایران، ترکیه، آذربایجان و هند به ارائه مقاله در خصوص اشعار و آرای مولانا جلال الدین رومی پرداختند.