ساماندهی آموزش‌های کانون متناسب با نیاز‌های کودکان امروز

مدیر کل آموزش و پژوهش کانون از ساماندهی آموزش‌های مربیان کانون بر اساس نیاز‌های روز کودکان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، علی‌رضا کرمانی که در مراسم آغازین اولین گرد‌همایی اقدام پژوهان کانونی در سال 94 سخن می‌گفت با تاکید بر اینکه تغییرات دنیای کودکی در عصر جدید بنیان هرگونه سیاست‌گذاری در کانون است گفت:کانون مهمترین نهاد کودکی در کشور است و باید با نگاهی نو به نیاز‌های کودکان آموزش‌‌های مربیان خود را ساماندهی‌کنیم.
کرمانی افزود:هر تغییری در نوع نگرش به کودکان بایستی از سنگر اول کانون یعنی مربیان و مراکز آغاز شود و این مستلزم آموزش‌های مناسب برای داشتن مربیانی همراه با کودکان امروز است.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به توجه و تعمق در فلسفه آموزشی کانون گفت: تغییرات دنیای امروز تعریف کودکی را تغییر داده است و ما به عنوان بزرگسالان بایستی خود را آماده آینده‌ای کنیم که کودکانی متفاوت از کودکان گذشته آن را ساخته‌اند.
کرمانی نگاه جدید دنیای کودکی را رسالتی جدید برای مربیان کانون دانست و گفت: بر خلاف تمامی تعابیر گذشته در خصوص کودکان،پژوهشگران بر این باورند که کودکان امروز در کنار بزرگسالان قرار دارند  و نه پایین‌تر و به نوعی بازتعریف کننده فرهنگ هستند.
 
تفکر پژوهشی با رویکرد پژوهش‌مدار را در میان مربیان کانون گسترش دهیم
 
جواد زاهدی مدیر کل کانون استان آذربایجان‌غربی در این مراسم با تاکید بر اینکه پژوهش زیر بنای توسعه است گفت: آموزش در پیوند با پژوهش قرار دارد و آموزشی موفق خواهد بود که خواستگاه پژوهشی داشته باشد.
زاهدی پرسش‌گری را اولین گام پژوهش دانست و افزود: برای داشتن کودکان و نوجوانانی پرسش‌گر بایستی در گام اول مربیان پرسش‌گر داشته باشیم بنابراین آموزش مربیان برای این امر از ضروریات و اولویت‌هاست.
مدیر کل کانون استان در ادامه با اشاره به حساسیت‌های موجود در ورود به دنیای کودکان گفت: این حساسیت‌ها و مشکلات نیازمند تحقیق و پژوهش‌های گسترده‌ای است که نیازمند حمایت  مسوولین و زمینه‌سازی‌های مناسب است.
اولین گردهمایی اقدام پژوهان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در سال 94 با حضور استان‌های اردبیل،آذربایجان‌غربی،آذربایجان‌شرقی،زنجان،گیلان،قزوین و مازندران از 6 مرداد آغاز و به مدت دو روز در مجتمع فرهنگی هنری شهید رسول فرخی کانون ارومیه در حال برگزاری است.
کارشناسان اداره کل آموزش و پژوهش کانون کشورو اقبال قاسمی پویا پژوهشگر و استاد دانشگاه و به عنوان استاد در این گردهمایی پژوهشی حضور دارند.
استان آذرباییجان‌غربی با 11 کارشناس و مربی اقدام پژوهش در این گردهمایی حضور دارد.