تولیدات عروسکی اعضا ارشد کانون برای دانش‌آموزان مدارس اجرا می‌شود

معاون فرهنگی کانون استان از اجرای نمایش عروسکی ساخت اعضا ارشد کانون برای عموم کودکان و نوجوانان و دانش‌آموزان مدارس خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، زهرا آبسوران معاون فرهنگی کانون استان با اعلام این خبر گفت: گسترش دایره مخاطبان کانون برای بهره‌مندی تعداد بیشتری از کودکان و نوجوانان از فعالیت‌ها هدف اصلی این کار است.
آبسوران در ادامه از ایجاد انگیزه برای رشد گروه‌های نمایشی اعضا ارشد کانون، گسترش فعالیت نمایش عروسکی در سطح استان، ایجاد فضای مطلوب برای حضور گروه‌های نمایشی و تبادل تجربه،بهره‌گیری از هنر نمایش عروسکی در پیش‌برد اهداف فرهنگی تربیتی و تشویق و حمایت از مربیان و کارکنان علاقه‌مند به انجام فعالیت نمایشی به عنوان دیگر اهداف این حرکت نام‌ برد.
وی افزود: نمایش عروسکی یکی از بهترین روش‌های هنری برای کودکان، در جهت انتقال مفاهیم گوناگون زندگی و بیان افسانه‌ها، اسطوره‌ها و آیین‌های مذهبی و محلی است و می‌تواند نقش تاثیر‌گذاری در انتقال مفاهیم اخلاقی و تربیت و رشد مهارت‌های زندگی بر مخاطبان داشته باشد.
کارگردانی این تیاتر عروسکی را که اولین کار عروسکی ساخت اعضا ارشد مراکز ارومیه و برای گروه سنی «ب» و «ج» ساخته شده است، سمیه حسین نژاد مربی فرهنگی کانون شماره1 ارومیه بر عهده دارد.
این نمایش با چهار اجرا در روز در روزهای مختلف هفته از اول دی‌ماه 94 در سالن آمفی تئاتر مرکز فرهنگی هنری مجتمع شهید رسول فرخی کانون ارومیه به اجرا در می‌آید.