رابطان روابط‌عمومی کانون آذربایجان‌غربی گرد‌هم آمدند

گرد‌هم آیی و نشست آموزشی رابطان روابط‌عمومی مراکز کانون در ارومیه برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی،در این نشست جواد زاهدی مدیر کل کانون استان ضمن تبریک فرا رسیدن هفته ارتباطات و روابط‌عمومی با تاکید بر تعامل بیش‌از پیش برون سازمانی خواستار توجه ویژه به ظرفیت رسانه‌ها برای شناساندن کانون به افکار عمومی شد.
وی از کانون به عنوان مجموعه‌‌ی خبرساز فرهنگی نام برد و گفت: کانون در چند سال اخیر با یک جهش خوب اطلاع رسانی و روابط عمومی همراه بوده و قدرت یافتن و ادامه این مسیر نیازمند همراهی تک تک مربیان، کارشناسان و دست اندرکاران  استان به عنوان یک تریبون در انعکاس عملکرد و شناساندن ظرفیت ها است.
وی با اشاره به این‌که از کنار دست‌آوردها بی تفاوت نگذریم افزود: به واسطه کانون، افراد را و به واسطه افراد و توانمندی‌های آن ها کانون را به جامعه بشناسانیم .
زاهدی در ادامه تاکید کرد:هریک از ما باید بلندگوی حرکت‌های فرهنگی باشیم که در کانون اتفاق می‌افتد و در واقع هر مربی،کارشناس و مدیر یک سفیر و یک روابط عمومی برای سازمان است.
مدیر کل کانون استان در ادامه سخنان خود ضمن ابراز خرسندی از پخش انیمیشن‌های کانون در شبکه 2 سیما و تاکید بر اطلاع رسانی به خانواده‌ها در ارومیه و شهرستان ها گفت: کانون استان به عنوان جزیی از کل باید از تمامی ظرفیت‌ها برا شناساندن خود در استان استفاده کند و اهمیت موضوع در آشنایی با نام و فعالیت‌های کانون است.
زاهدی همچنین با اشاره به ضرورت آگاهی از حساسیت‌های مربوط به منبع خبر افزود: پیش از آن‌که دیگران به نفع خود بهره برداری کنند هرگونه خبر و اطلاع رسانی، مصاحبه و خروج اطلاعات مربوط به آمار و سیاست‌گذاری‌ها از کانون به رسانه‌ها‌ی استان باید با هماهنگی روابط عمومی اداره کل انجام شود.
این مدرس ارتباطات در بخش دوم سخنان خود به ضرورت تبلیغات و شیوه‌های صحیح آن  پرداخت و تاکید کرد که غفلت از تبلیغات به عنوان شاه‌ راه ورود به دنیای اطلاع رسانی و ارتباطات در واقع به فراموشی سپردن یک اصل از اصول فعالیت یک روابط عمومی خوب است.
وی در ادامه نکاتی را در خصوص شیوه‌های صحیح خبر نویسی، ارزش‌ها و عناصر خبری و عکاسی خبری ارائه کرد.
قسمت پایانی این نشست آموزشی به تقدیر از کارشناسان روابط عمومی استان و رابطان فعال اطلاع رسانی مراکز اختصاص یافت.
این نشست آموزشی با حضور 41 نفر از همکاران کانونی شامل 33 رابط روابط عمومی در 33 مرکز ثابت و سیار و پستی ومعاونین و کارشناسان فرهنگی و اداری مالی کانون استان به مدت 12 ساعت برگزار شده و برای شرکت کنندگان از طرف واحد آموزش خبرنگاری معاونت مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گواهی حضور صادر خواهد شد.