سفر تاریخ با کتاب‌خانه‌های سیار به قلب روستاهای محروم

آثار تاریخی و باستانی در قالب طرح«‌کانون، موزه» توسط کتاب‌خانه‌های سیار به کودکان روستاهای محروم آذربایجان‌غربی معرفی می‌شوند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، جواد زاهدی مدیر کل کانون استان با اعلام این‌که اجرای این طرح بر اساس تفاهم‌نامه بین کانون و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از بهمن 94 آغاز و به مناسبت هفته موزه پررنگ‌تر شده است، گفت: این تفاهم‌نامه به مدت 2 سال منعقد شده و مبنای تمام همکاری‌های کانون و میراث فرهنگی بر اساس آن خواهد بود.
وی افزود: برگزاری نمایشگاه‌های سیار از مدل‌های طراحی شده آثار تاریخی، معرفی آثار و بناهای تاریخی و فرهنگی از طریق نقشه‌های جغرافیایی ساده ویژه کودکان، آشنا نمودن کودکان با نحوه کاوش‌های باستان‌شناسی، ابزار آن و فرهنگ و زندگی مردم گذشته، نمایش فیلم و اسلاید، برگزاری برنامه‌های مشترک برای کودکان و نوجوانان، برگزاری مشترک مسابقات و کارگاه‌های مختلف از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.
زاهدی در ادامه گفت: استقبال قابل توجهی از طرف کودکان و خانواده‌های روستایی از این طرح شده است.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در حال حاضر با 5 کتاب‌خانه سیار روستایی و یک کتاب‌خانه سیار شهری مشغول فعالیت در روستاها و مناطق کم برخوردار شهر ارومیه است.