مسایل مربوط به کودکان و نوجوانان نیاز به توجه بیشتر دارد

نوجوانان کانون آذربایجان‌غربی خواستار ایجاد بستری مناسب برای گسترش فعالیت‌های رسانه ها در حوزه کودک و نوجوان شدند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، در این نشست که اعضای نوجوان کانون آذربایجان غربی حضور داشتند، فعالیت‌های کمی و کیفی رسانه‌ای حوزه کودک، گسترش فضای کار رسانه‌ها در این حوزه و چالش‌های خبرنگاری و خبرنویسی توسط خبرنگاران و نوجوانان کانونی مورد بررسی قرار گرفت.
در این نشست صمیمی نوجوانان مراکز ارومیه با اشاره به کمبود نشریات بومی اختصاصی کودک و نوجوان در استان خواستار ایجاد فضایی برای آگاهی بیش از پیش نوجوانان با حوزه رسانه، اطلاع‌رسانی و خبرنگاری شدند.
جواد زاهدی مدیر کل کانون استان آذربایجان‌غربی نیز در این نشست با تأکید بر این‌که فضای کار برای خبرنگاران حوزه کودک و نوجوان در استان فراهم شده گفت: در صدد هستیم تا از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به فعالان رسانه‌ای این حوزه کارت ویژه خبرنگاری صادر شود.
وی ضمن اشاره به این‌که براساس آئین نامه مرجع ملی کنوانسیون دفاع از حقوق کودک دبیری این کمیته در استان به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سپرده شده است، افزود: تلاش خواهیم کرد تا توجه به فعالیت رسانه‌ها و خبرنگاران از طریق این کمیته به صورت رسمی گسترش یابد.
مدیرکل کانون استان ادامه داد: اطلاع رسانی و تلاش مستمر و همه جانبه برای ارتقای سطح آگاهی جامعه درباره موضوعات مرتبط با کودک در حوزه فعالیت هر یک از سازمان های دولتی و غیردولتی و سمن های عضو کمیته، هماهنگی و تبادل اطلاعات علمی و تحقیقی در موضوعات حقوق کودک همکاری تمامی اعضای کمیته برای ارتقای حقوق کودک در جامعه با برنامه ریزی و تدوین طرح ها و برنامه‌های مناسب از اهداف و برنامه‌های این کنواسیون است.
وی با طرح مسایل مربوط به کودکان، از خبرنگاران خواست این کمیته استانی را در پیشبرد اهداف خود یاری کنند و با تلاش جدی برخی بی تفاوتی ها به حوزه کودک را مورد توجه جامعه قرار دهند.
نوجوانان کانون از خبرگزاری‌ها بازدید کنند
حسن فاخری رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی در آذربایجان‌غربی نیز با تأکید بر ضرورت آشنایی نوجوانان با فضای رسانه، نحوه تولید و انتشار خبر و تعمیق سواد رسانه‌‌ای در شهروندان به خصوص کودکان و نوجوانان، از اعضا نوجوان کانون دعوت کرد تا از خبرگزاری ایرنا بازدید و یک روز را در کنار خبرنگاران این مجموعه بگذرانند.
وی همچنین با اشاره سه رکن اساسی در خبر گفت: رعایت صحت، دقت و سرعت از جمله مسائلی است که خبرنگاران همیشه به آن توجه ویژه دارند.
فاخری افزود: خبرنویسی و خبرنگاری نیازمند ممارست و علاقه بوده و داشتن استعداد ذاتی در این زمینه موجب موفقیت دو چندان خبرنگاران می‌شود.
وی با اشاره به گسترش فضای رسانه ای در کشور و جهان ادامه داد: شبکه‌های اجتماعی هم‌اکنون حوزه رسانه و خبر را توسعه داده و جامعه هم‌اکنون وارد فضای رسانه‌ای جدید شده که باید در آن حوزه مدیریت شود.
نشست 20 نفر از اعضا مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارومیه با خبرنگاران عصر روز شنبه سی‌ام مرداد ماه در کانون برگزار شد.
در این ویژه‌برنامه که اجرای اختصاصی گروه نوازی کارگاه موسیقی ارف مرکز تجربیات هنری کانون ارومیه، اهدا مرغک کانون به خبرنگاران توسط اعضا و تقدیر مدیرکل کانون استان از برنامه‌های اجرا شده در این نشست بود، 23 نفر از نمایندگان خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مکتوب استان حضور داشتند.