طبیعت و بازی رویکرد اردوی استانی اعضا کانون

اردوی استانی اعضای فعال نوجوان مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی با موضوع طبیعت و بازی در ارومیه برگزار می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، این اردو با هدف تقویت همدلی و همکاری بین اعضا، آشنایی با آداب زندگی در طبیعت، تقویت حس مسوولیت‌پذیری اعضا، آشنایی با مهارت‌های زندگی با بهره‌گیری از آداب و احکام اسلامی و آشنایی با آداب و رسوم فرهنگ فولکلور و بومی حول محور ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی برگزار می‌شود، شامل چهار کارگاه آموزشی: کاغذ و تا، عکاسی، مقابله با حوادث طبیعی و آموزش استفاده از شبکه‌های مجازی و نشست‌های توجیهی و تخصصی برای مربیان و اعضا است.
بر همین اساس بخشی از برنامه‌های اردو نیز به بازدید از موزه تاریخ‌طبیعی، آشنایی با زندگی عشایر، فرهنگ مرزنشینی و شناخت گیاهان و حیوانات منطقه، بازدید از نمایشگاه عکس و انتخاب برترین عکس از عکس‌های گرفته شده در کارگاه عکاسی، پخش فیلم و اجرای بازی‌های بومی و محلی اختصاص دارد.
این اردو از یکم تا چهارم شهریور ماه به مدت چهار روز با حضور 65 نفر از اعضا فعال نوجوان پسر مراکز فرهنگی و هنری سراسر استان در اردوگاه معلم ارومیه واقع در 5 کیلومتری این شهر برگزار خواهد شد.