کودکان روستایی منطقه صاحب کتابخانه سیار می‌شوند

با قول مساعد حسین فروزان برای اختصاص خودرو، کودکان روستایی منطقه آزاد تجاری ماکو صاحب کتابخانه سیار می‌شوند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، در دو دیدار مدیر کل کانون استان با مدیرعامل منطقه آزاد تجاری ماکو، حسین فروزان ضمن تأکید بر ضرورت توسعه فعالیت‌های کانون در منطقه گفت: در گام اول با اختصاص خودرو برای ایجاد یک کتابخانه سیار روستایی به دنبال ایجاد دسترسی امکانات فرهنگی برای کودکان روستایی هستیم.
وی با اشاره به این‌که فراگیری برخورداری همه کودکان و نوجوانان از فعالیت‌های کانون ضروری است، گفت: علاوه بر راه‌اندازی کتابخانه سیار کانون تا پایان فصل بهار در تلاش هستیم مراحل اداری اختصاص زمین به ساختمان دومین مرکز ثابت کانون به سرعت طی شده و با توجه به گسترش شهر ماکو، دسترسی کودکان در مناطق مختلف این شهر تسهیل شود.
در این دو دیدار که در دفتر منطقه آزاد تجاری ماکو در ارومیه و ماکو انجام شد، فروزان بر گسترش تعامل میان کانون و منطقه آزاد تأکید و حمایت همه جانبه خود را از تولیدات، برنامه ها و فعالیت‌های این مجموعه تأثیرگذار اعلام کرد.
در ادامه این دیدار مدیر کل کانون استان به همراه حسین فروزان و سایر مسئولین منطقه آزاد ماکو از پارک بزرگ امام خمینی(ره) ( محل اختصاص زمین به ساختمان دوم کانون) و نمایشگاه بین‌‌المللی آن بازدید کردند.
فرهنگ‌سازی حضور کودکان در کلاس‌های زبان ضروری است
شاهین علیزاده فرماندار ماکو در دیدار مدیر کل کانون استان با وی در محل فرمانداری این شهرستان، ضمن تأکید بر این موضوع گفت: برای توسعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کانون زبان ایران در ماکو باید برنامه‌ریزی‌های میان مدت و کوتاه مدت در نظر گرفته شود.
فرماندار ماکو با تأکید بر فرهنگ‌سازی آموزش زبان در میان خانواده‌ها با توجه به موقعیت ارتباطی شهر عنوان کرد: فرهنگ‌سازی برای حضور کودکان و نوجوانان در کلاس‌های کانون زبان ایران همت جمعی سازمان‌ها در کنار همکاران کانون پرورش فکری و کانون زبان ایران را می‌طلبد.
جواد زاهدی نیز در این دیدار سال 95 را سال موفقیت برای کانون آذربایجان‌غربی اعلام کرد و گفت: امیدوارم سال 96 سال رشد و توسعه برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کانون زبان ایران باشد.
وی با اشاره به آغاز فعالیت کانون زبان ایران در ماکو، گفت: موقعیت آزاد تجاری ماکو و همسایگی با برخی از کشورها، از دلایل تشکیل کلاس‌های کانون زبان ایران در این شهرستان است.
زاهدی همچنین در ادامه با تاکید بر استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه ساز و کتابخانه‌ساز در مسیر گسترش فعالیت‌های کانون، افزود: کتابخانه‌های کانون در شهرستان‌ها بر اساس تأکید استاندار در راستای گسترش کتابخانه‌ها و بودجه‌های آن خارج از شمول پروژه‌های جدید خواهد بود.
دیدار با امام جمعه ماکو و تبریک سال جدید از دیگر برنامه‌های مدیر کل کانون استان در سفر به منطقه آزاد تجاری ماکو بود.
در این دیدار معاون اداری مالی، کارشناسان حراست و روابط‌عمومی کانون استان نیز حضور داشتند.