کد خبر: 269402
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳
انس با قرآن در کانون آذربایجان غربی

ویژه‌برنامه‌های انس با قرآن در قالب فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری، ادبی و دینی در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، ویژه‌برنامه‌های انس با قرآن به مناسبت ماه مبارک رمضان در مراکز فرهنگی هنری خوی، مهاباد، محمدیار و تکاب برگزار شد.
جمع‌خوانی قرآن کریم در کانون خوی
جمع‌خوانی سوره‌هایی از جزء سی‌ام قرآن کریم و برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن مجید از برنامه‌های کانون خوی در ماه مبارک رمضان است.
همچنین آموزش عملی وضو و احکام روزه‌، آداب روزه‌داری و اعمال شب‌های قدر برای اعضا در ماه میهمانی خدا در مرکز فرهنگی هنری خوی انجام شد.
برگزاری نمازجماعت و کارگاه اخلاق واحکام با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، تهیه نشریه دیواری با موضوع سفره افطاری، شعرخوانی، قصه‌گویی از دیگر برنامه‌های کانون خوی در این ماه است.
نشست اعضا با قاریان ‌قرآن کریم در کانون مهاباد
کانون شماره 1 مهاباد در ماه مبارک رمضان اقدام به برگزاری نشست‌های قرآنی و ویژه‌برنامه های مذهبی با حضور قاریان قرآن کریم و اعضا کرده است.
از اهداف برگزاری این ویژه‌برنامه می‌توان به درک حقایق و آشنایی اعضا با کلام وحی از طریق محافل انس با قرآن اشاره کرد.
بخشی از برنامه‌های کانون شماره 1 مهاباد در ایام ماه مبارک رمضان به اجرای سرود و نمایش‌های مذهبی اختصاص دارد.
روخوانی قرآن کریم در کانون محمدیار
به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محمدیار فعالیت اسلامی در قالب روخوانی جزء سی‌ام قرآن کریم انجام شد.
شعرخوانی از آیات مرتبط قرآنی، مسابقات دانستنی‌های قرآنی، خوشنویسی آیات کلام خدا و خوب‌نویسی جملات با موضوع ماه مبارک رمضان از برنامه های کانون محمدیار در این ایام است.
از دیگر برنامه‌های این مرکز فرهنگی هنری در ایام ماه مبارک رمضان می توان طرح دیواری، معرفی کتاب، کارگاه سفالگری( ساخت تسبیح) را نام برد.
آشنایی با مفاهیم سوره‌های قرآن در کانون تکاب
به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، آشنایی اعضا با مفاهیم سوره حمد در مرکز فرهنگی هنری تکاب انجام شد.
برگزاری محفل انس با قرآن و بحث آزاد با موضوع روزه و فواید آن از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تکاب در ایام ماه مبارک رمضان است.
از دیگر برنامه‌های کانون تکاب می‌توان به برگزاری کارگاه‌ هنری« سفره افطار» و کارگاه ادبی« بوسیدن روی ماه خدا» اشاره کرد.
خاطره‌گویی (خاطره اولین روزی که روزه گرفتم )، معرفی کتاب و آشنایی با احادیث نیز بخشی از برنامه‌های کانون تکاب در ماه میهمانی خدا است.
گفتنی است در مجتمع شهید رسول فرخی ارومیه، مرکز فرهنگی هنری شماره 1 ارومیه، کانون شماره 2 مهاباد و مرکز فرهنگی هنری تازه‌شهر نیز فعالیت‌های قرآنی به ترتیب شامل قرائت و یادگیری سوره‌های قرآنی، ختم یاسین و برگزاری مسابقات با محوریت یادگیری آیات قرآنی و ویژه‌برنامه ختم قرآن برای روزه‌اولی‌ها با حضور امام جمعه و شهردار در ماه مبارک رمضان انجام شد.