آیین افتتاحیه جشنواره فیلم رشد در سالن تربیت کانون پرورش فکری استان اردبیل برگزار شد

چهل و سومین جشنواره بین المللی فیلم رشد با حضور جواد زنجانی فرماندار، ناهید اللهویردیزاده مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، علی ورودی مدیر ناحیه ی 1 و جمعی از معاونین و مدیران آموزش و پرورش برگزار شد.

در این آیین، علی ورودی مدیر آموزش و پرورش ناحیه 1 اردبیل ضمن اشاره به سه روش شنیداری، دیداری و جنبشی(تعاملی) در امر آموزش، بر نتیجه بخش بودن آموزش دیداری تاکید کرد و گفت: یکی از اهداف جشنواره های رشد تولید محتوای آموزش است که در تربیت مخاطبان تاثیر مستقیم دارد.
وی آموزش تلفیقی را در پیشبرد اهداف تربیتی و ارتقای سطح دانش آینده سازان کشور، کارآمد توصیف و به لزوم بهره مندی مدارس و مراکز آموزشی از این مولفه ی تربیتی تاکید کرد.
ناهید اللهویردیزاده مدیر کل کانون پرورش فکری نیز در این آیین با اشاره به اینکه تمام تلاش های متصدیان فرهنگی برای رشد و تعالی جامعه ی مخاطب است گفت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در مبحث مهندسی فرهنگی، تمام کارها باید پیوست فرهنگی داشته باشد و این پیوست ابتدا باید با حوزه کودک و نوجوان برقرار شود.
مدیر کل کانون پرورش فکری استان اردبیل، با تاکید به اینکه سیاست گذاری فرهنگی لازمه اش توسعه ی ابزارهای فرهنگی است جشنواره بین المللی رشد را یکی از ابزارهای فرهنگی نامید و گفت: هدف جشنواره های فیلم رشد، تعالی فکر است چرا که بدون تولید فکر تربیت و تعالی میسر نخواهد بود.
وی با اشاره به اینکه باید مهارت های فکر کردن را به کودکان و نوجوانان بیاموزیم خاطر نشان ساخت: یکی از تاثیرگذارترین ابزارهای پرورش فکر، فیلم و انیمیشن است.
در ادامه مدیر کانون پرورش فکری به جایگاه ویژه کانون پرورش فکری استان در آموزش و تولید فیلم و انیمیشن به کودکان اشاره کرد و کانون استان اردبیل را از پیشگامان این هنر در بین مراکز کانون کشور دانست.
جواد زنجانی فرماندار اردبیل نیز در این آیین از آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری استان به دلیل تعامل و برگزاری چهل و سومین جشنواره بین المللی فیلم رشد تقدیر و تشکر کرد و گفت: گاه یک فیلم به اندازه یک کتابخانه ی تاثیر تربیتی دارد و اگر هنرمندان بتوانند با خلاقیت آموزه های مورد نظر را در قالب فیلم ارایه دهند در تربیت مخاطب موفق تر خواهند بود.
فرماندار اردبیل از متصدیان فرهنگی استان خواست از این ابزار آموزشی و تربیتی بیشتر بهره ببرند.
99 فیلم در این جشنواره به مدت 4 روز در 13 ناحیه و منطقه، در 14 سالن ثابت و اکیپ های سیار پخش خواهد شد. کلیه ی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مجری این برنامه خواهند بود.