نمایشگاهی از آثار هنری و ادبی در روستای گلی

نمایشگاهی از آثار هنری و ادبی اعضای کتاب‌خانه‌های سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در روستای گلی برپا شد.

در این نمایشگاه که با مشارکت کتاب‌خانه‌های سیار روستایی اردبیل برپا شده بود غرفه‌های مختلفی هم برای فعالیت اعضا در نظر گرفته شده بود که با استقبال خوب اعضا مواجه شد.
ایرج حسینی کارشناس کتاب‌خانه‌های سیار و پستی کانون استان اردبیل با اشاره به اهمیت برگزاری چنین برنامه‌هایی برای کودکان مناطق محروم گفت: این برنامه برای اولین بار برای تشویق اعضای فعال کتاب‌خانه‌ها و ایجاد انگیزه برای همکاری بیشتر اعضا و هم‌چنین معرفی توانایی‌های کتاب‌]انه‌های سیار به والدین و مسئولان صورت گرفت تا آن‌ها از نزدیک شاهد فعالیت و دیدن حاصل آموخته‌های فرزندان‌شان در قالب نمایشگاه باشند.
وی افزود: معرفی دستاوردهای کتابخانه‌های سیار و پستی استان، حضور اعضا و مربیان این کتاب‌خانه‌ها در برگزاری نمایشگاه‌، ارایه‌ی دستاوردهای نظری و عملی فعالیت‌های اعضا و مربیان در قالب کارت پستال، روزنامه دیواری، عکس، نقاشی، خوشنویسی، کاردستی از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه بود.
در این نمایشگاه رامین گذرانی اقتصاد مسئولیت غرفه‌ی کاردستی و هنرهای بومی- سنتی را بر عهده داشت.
وی با تاکید به لزوم برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در روستاها گفت: با توجه به نزدیک بودن آغاز سال تحصیلی و لزوم کاربردی بودن فعالیت کاردستی در غرفه‌ی هنرهای دستی به آموزش ساخت جامدادی با استفاده از کاغذA4، مقوای اشتنباخ و کاغذ‌های رنگی پرداختیم و اعضا پس از ساخت جامدادی با راهنمایی‌ مربی سازه خود را با استفاده از المانهای موجود در فضای زندگی روستایی تزیین کردند.
مسئولیت غرفه‌ی نقاشی و عکاسی با جواد رضائیان بود.
وی در خصوص فعالیت این غرفه اظهار داشت: به منظور آشنایی اعضا با کاربرد و کارکرد دوربین‌های دیجیتالی اعضای حاضر در غرفه با توضیح مربی و کارشناس روابط عمومی اطلاعات اولیه را در مورد عکاسی به دست آوردند. هم‌چنین در ادامه اعضا در دو گروه با موضوع‌های«روستای من» و «آزاد» با پاستل و مداد رنگی و ماژیک نقاشی کشیدند.
حافظ تمجیدی هدایت غرفه‌ی خوشنویسی را به عهده گرفته بود. وی با بیان این‌که هنر خوشنویسی می‌تواند اعضای نوجوان را به فعالیت‌های کانون جذب کند در مورد غرفه‌ی خوشنویسی گفت: به منظور آشنایی اعضا با کاربرد خوشنویسی با تکنیک نقاشی‌خط و با موضوع آزاد برای اعضای کارگاه برگزار شد.
غرفه‌ی بازی و سرگرمی را صابر وطنخواهی هدایت کرد و بازی‌های متنوع و سرگرم کننده‌ی بومی و محلی در این بخش برای اعضا اجرا نمود.
وی با اشاره به لزوم تحرک برای کوکان و احیای بازی‌های محلی در عصر حاضر و تاکید بر جذابیت و تحرک ذاتی اکثر این بازی‌ها گفت: بازی می‌تواند در پایدارسازی اعضای کتاب‌خانه‌های سیار روستایی مثمرثمر باشد و با توجه به این‌که این کتاب‌خانه‌ها همیشه به فضای لازم جهت بازی‌های متنوع دسترسی دارند لذا شایسته است در فرصت‌های مناسب نسبت به برگزاری بازی‌های محلی اقدام شود تا علاوه بر احیای این بازی‌ها شور و نشاط برای سایر فعالیت‌ها نیز در اعضا به‌وجود آید.
مهرداد باباوند در غرفه‌ی شعر و قصه‌گویی فعالیت داشت.
باباوند با بیان این‌که قصه‌گویی و شعرخوانی بخش جدانشدنی فعالیت‌های کانون و مربی فرهنگی است گفت: در اولین نمایشگاه آثار اعضا کتاب‌خانه‌های سیار استان،غرفه‌ی قصه‌گویی و شعرخوانی مثل همیشه جذابیت و طرفداران خاص خود را داشت در این غرفه، قصه «ماه من، ماه ما» و در کارگاه شعرخوانی نیز شعر «خدا رنگ گلابی» خوانش شد.
 در ادامه شعرهای «دکمه‌ی پیراهن» ، «دل دریا و ماهی»، «شبیه عروسک»، «گل خیالی» و «لبخند بهاری» انتخاب و توسط اعضا خوانده شد.
در پایان این نمایشگاه به اعضای فعال هر کارگاه از طرف مربیان و دهدار روستای گلی جایزه داده شد.