خانم ایبد جلد دوم پریانه‌های لیاسندماریس را بنویسید

اعضای کارگاه نقد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز شماره 2 اردبیل با طاهره ایبد در مورد کتاب‌های این نویسنده و شیوه‌های نوشتن تلفنی گفت‌گو کردند.

در این تماس تلفنی طاهره ایبد پای صحبت‌های اعضای کارگاه نقد نشست و با اشتیاق با آن‌ها به گفت‌گو پرداخت.
ابتدا نگین عزیزیان عضو نویسنده‌ی مرکز که یکی از درخواست‌کننده‌های اصلی این ارتباط تلفنی بود با نویسنده‌ی محبوب خود سلام و احوال‌پرسی کرد و گفت: خانم ایبد باورم نمی‌شود که دارم با شما صحبت می‌کنم من شما و آثار خوب شما را خیلی دوست دارم و بسیاری از کتاب‌های شما را خوانده‌ام.
طاهره ایبد که خود نیز از این تماس تلفنی هیجان‌زده بود و اشتیاق خود را مخفی نمی‌کرد به اظهار علاقه‌ی این عضو کتاب‌خوان کانون با شور و شوق پاسخ گفت. در ادامه به سئوال نگین عزیزیان که می‌پرسید: چه کار کنم که نوشته‌هایم جالب باشد و مخاطب را جذب کند؟ پاسخ داد: برای نوشتن شما باید خوب مطالعه کنید، مطالعه اولین پله برای نوشتن است.
نگین عزیزیان عنوان کرد که رمانی نوشته و در فضای مجازی ارایه کرده است، طاهره ایبد هم ضمن ابراز خوشحالی، از او خواست نوشته‌ی خود را برای رفع اشکال و نقد به دست مربیان و نویسنده‌ها بسپارد.
سارا سلیمی دیگر عضو کانون 2 اردبیل گوشی را در دست گرفت و پس از احوال‌پرسی گفت که علاقه‌مند داستان‌های تخیلی و ترسناک است سپس در مورد نوشتن داستان‌های رئال و تخیلی از نویسنده پرسید، طاهره ایبد هم  در جواب این عضو کتاب‌خوان گفت: بسیاری از بچه‌ها دنیای واقعی را دوست دارند و تعدادی هم مثل تو داستان‌های تخیلی را ترجیح می‌دهند نویسنده هم سعی می‌کند علاقه‌ی مخاطب‌های خود را در نظر بگیرد و بنویسد.
نگین‌نیکونیا سومین نفر بود که گوشی را در دست گرفت و بعد از سلام و احوال‌پرسی در مورد جلد دوم پریانه‌های لیاسندماریس پرسید. طاهر ایبد پاسخ داد: بخشی از جلد دوم این کتاب را نوشته‌ام و دیگر ادامه نداده‌ام اما چون شما و دوستانتان خیلی به این کتاب علاقه‌مند شده‌اید سعی می‌کنم زودتر بقیه را هم بنویسم و به دست شما برسانم.
نگار سلیمانی دیگر عضو کارگاه نقد در مورد مدت زمان نوشتن پریانه‌های لیاسند ماریس پرسید، طاهره ایبد هم جواب داد که نوشتن این رمان دو سال وقت برده است.
وی سپس پرسید: شما از کجا سندباد را وارد رمان پریانه‌های لیاسندماریس کردید؟ طاهره ایبد جواب داد: زمانی که برای داستان‌هایم تحقیق می‌کردم پی بردم که سندباد یک دریانورد ایرانی است و در بندرهای زمان قدیم ایران تجارت می‌کرده البته من کاری برای وارد شدن او به رمان انجام ندادم او خودش وارد داستان شد.
این عضو نیز مثل اعضای دیگر از طاهره ایبد خواست جلد بعدی پریانه‌های لیاسندماریس را بنویسد.
نگین عزیزیان دوباره پشت خط قرار گرفت و از نویسنده‌ پرسید: هم اکنون چه کتابی در دست نوشتن یا زیر چاپ دارید؟ طاهره ایبد جواب داد: دو رمان طنز زیر چاپ دارم که به زودی به دست شما عزیزان می‌رسد.
فادیا سلیمانی دیگر عضو کتاب‌خوان مرکز 2 اردبیل نیز در این تماس تلفنی بعد از احوال‌پرسی از طاهره ایبد پرسید؟ شما از چند سالگی نوشتن را آغاز کرده‌اید؟ این نویسنده در پاسخ گفت: من وقتی نوجوان بودم معلم مدرسه فهمید که استعداد نوشتن دارم این موضوع را با پدر و مادرم در میان گذاشت بعد با تشویق‌های آن‌ها و مطالعه کتاب‌ها نویسنده شدم.