جلسه‌های کارگروه کودک و نوجوان در استان باید منظم برگزار شود

اولین جلسه‌ی کارگروه کودک و نوجوان با حضور شفیع شفیعی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی و ماریا موسوی مدیرکل امور بانوان استانداری اردبیل و ناهید اللهویردیزاده مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اعضای کارگروه تشکیل شد.

در این جلسه که نمایندگانی از اداره‌کل آموزش و پرورش، بهزیستی، کمیته‌ی امداد امام خمینی(ره)، صدا و سیما، معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی و کانون پرورش فکری حضور داشتند ناهید اللهویردیزاده ضمن پاس‌‌داشت هفته‌ی دفاع مقدس، فرا رسیدن روز جهانی و هفته‌ملی کودک را به اعضای کارگروه تبریک گفت و بیان کرد: در کشور ایران نهاد و دستگاه‌های زیادی در راستای پرورش و تربیت کودکان و نوجوانان فعال هستند ولی آسیبی که به چشم می‌آید عدم هم‌گرایی این نهادهاست.
مدیرکل کانون استان اردبیل با اشاره به این‌که فلسفه‌ی تشکیل کارگروه دور هم جمع کردن اعضای دستگاه‌های فعال در مورد کودکان است افزود: در کانون کارهای خوبی برای نهادینه کردن کار برای کودک انجام شده است که در ارتقای سطح آگاهی جامعه نسبت به حقوق کودکان موثر بوده است و این روند هم‌چنان ادامه دارد.
ماریا موسوی مدیرکل امور بانوان استانداری در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از تشکیل چنین جلسه‌ای برای برنامه‌ریزی و تببین فعالیت مختص کودکان گفت: باید تلاش کنیم برنامه‌های اجرا شده ویژه‌ی مرکز استان نباشد و با تمرکززدایی فرصت استفاده از برنامه‌ها را در اختیار کودکان و نوجوانان شهرستان‌ها هم قرار دهیم.
وی پیشنهاد کرد در استان و شهرستان به مناسبت روز کودک یک روز یا ساعتی از روز مسئولین شهر دفتر و مسئولین خود را به کودکان واگذار کنند تا آن‌ها در نقش تصمیم‌گیر به اداره‌ی کارها بپردازند.
دعوت از گروه‌های نمایشی نام‌دار صدا و سیما، دعوت از نویسندگان، راه‌اندازی بخش صندوق آرزوها، چاپ کتاب از آثار ادبی و هنری کودکان از جمله پیشنهادهای این مسئول برای اجرا در روز جهانی کودک بود.
در ادامه محمدتقی اسماعیلی از سوی صدا و سیما، رویا محمدحسینی از اداره‌کل آموزش و پرورش، مهناز رحیمی از اداره کل بهزیستی، رحیمه حامدی از اداره‌کل کمیته‌ی امداد امام(ره) و سرگرد قلیزاده از معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی در خصوص برنامه‌های دستگاه خود صحبت کرده برای هم‌کاری بیشتر با کارگروه کودک و نوجوان اعلام آمادگی کردند.
شفیع شفیعی نماینده استانداری در پایان از لزوم برگزاری جلسات و فعالیت کارگروه کودک و نوجوان در استان صحبت کرد و گفت: دغدغه‌ی تربیت کودک در جامعه‌ی امروز که پیچیدگی‌ها افزایش یافته است بیش از گذشته است لذا برای شناخت نیازها و پیچیدگی‌ها باید دستگاه‌ها دور هم جمع شوند و از توان هم برای این مهم بهره ببرند.
وی با بیان تاریخچه‌ای از آغاز فعالیت یونیسف و تبیین پیمان‌نامه‌ی حفظ حقوق کودک خاطر نشان ساخت: ما در ایران با سه موج اول، دوم و سوم هم‌زمان درگیر هستیم سنت پررنگ است و مدرنیته دارد رشد می‌کند لذا نیازمند فکر و برنامه‌ریزی دقیق‌تری هستیم.
شفیعی کار برای کودک را ویژه‌ی ایام خاص ندانست و افزود: حساسیت در این مورد نباید مختص زمان خاص باشد باید همیشه و هر زمان به فکر کودکان و تربیت و پرورش آن‌ها باشیم.
نماینده‌ی استانداری ضمن تشکر از پیگیری‌های مدیرکل کانون پرورش فکری استان، با اعلام آمادگی برای هم‌کاری جهت پیش‌برد برنامه‌‌های کارگروه کودک و نوجوان، برای برپایی مرتب جلسه‌های کارگروه کودک و نوجوان قول مساعد داد.