برنامه‌های مراکز کانون استان اردبیل در دفاع از مظلومیت‌های کودکان غزه

کودکان غزه تو را می‌خوانند
اعضا و مربیان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل برای حمایت از کودکان مظلوم غزه و محکوم کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی دست به آفرینش‌های هنری و ادبی زدند.
کودکان معصوم غزه زیر چکمه‌های رژیم صهیونیستی و مستکبرین دنیا به ویژه آمریکای جنایت‌کار زیر موشک‌ها هر روز شهید می‌شوند و ایادی استکبار جهانی به نظاره نشسته و از دست و پا زدن کودکان بی‌پناه غرق در شعف می‌شوند اما باور ما فرمایش خدواند متعال در قرآن‌کریم است: و نعمت گرانبار و سنگین را می‌دهیم بر کسانی که در زمین مورد استضعاف واقع شدند و آنان را ائمه و وارثان زمین قرار می‌دهیم. دیری نخواهد انجامید با حکومت جهانی حضرت ولی‌عصر، عدالت بر جهان سایه خواهد گستراند و مظلومین و مستضعفان به وعده حق الهی دست خواهند یافت.
سکوت ایادی استکبار جهانی از یک سو و سکوت تلخ و مرگبار کشورهای اسلامی از سوی دیگر زخم‌های دیرین مردم مظلوم فلسطین را به زخم ناسور تبدیل کرده است، پس باز باید از آیات قران‌کریم مدد بگیریم که امت اسلامی را به دستگیری از مظلوم دعوت می‌کند.
هر چند زخم این ملت مقاوم عمیق و گسترده است اما باید آن‌ها بدانند تنها نیستند و کودکان ایرانی به یادشان هستند و آرزو می‌کنند کابوس بمب و موشک برای همیشه از زندگی آن‌ها حذف شود، برای این منظور در مراکز کانون دست به آفرینش‌های هنری و ادبی می‌زنند و با تشکیل نمایشگاه سهم خود را برای دفاع از حق پایمال شده‌ی آن‌ها اعلام می‌کنند.
ما غزه را باور داریم، همان‌طور که آیه‌ی منور نور را باور داریم که می‌فرماید: لا غلبن انا ورسلی (به یقین من وفرستادگانم پیروزیم). ما باور داریم روح مقاومت را که از هجوم نگاهش، ستاره‌های امید می‌بارند و پایین می‌آیند. ما باور داریم کودکان معصوم را، که دنیا اسیر نگاه‌های معصومشان است، کودکانی که سرب‌های داغ، مونس لحظه‌های نابشان است. ما باور داریم شجاعت و نهراسیدن از مرگ را، همان چیزی که کودکان غزه سال‌هاست با آن متولد می‌شوند. ما ایمان داریم نگاه و قلب کودکان غزه که از امتدادشان قلب اهریمن را نشانه می‌روند!
در یک کلام، حال بچه‌های غزه اصلا خوش نیست، هوای دلشان گرفته است و هوای شهر و دیارشان پر از دود و خاکستر و بمب و ناله است و هوای دلشان ابری ابری.
شب‌هایشان با ترس می‌گذرد و روزهایشان با خون و آتش شب می‌شود. خفاش‌های کوردل و بی‌رحم به شهرهایشان حمله کرده‌اند و از زیاده‌خواهی چشم دیدن آرامش‌ آن‌‌ها را ندارند. آن‌ها چشم‌هایشان را بسته‌اند و نمی‌بینند که هر روز چند کودک بی مادر می‌ماند ، نمی‌بینند مادرها با چه حسرتی دل از بچه‌هایشان می‌کنند و آن‌ها را در گورهای تاریک می‌گذارند، دل بچه‌های غزه تمام ابری است.
مرکز 1  مشگین‌شهر
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز یک مشگین‌شهر با هدف ترویج و تقویت روحیه‌ی ظلم‌ستیزی و برای اعتراض به کشتار بی‌رحمانه کودکان غزه ویژه ‌برنامه‌های مختلفی اجرا کرد در گزارش زیر به گوشه‌ای از برنامه‌ها اشاره می‌شود.
کارگاه کارت پستال‌سازی
در این کارگاه اعضای نوجوان مرکز با راهنمایی مربیان خود به ساخت کاردستی‌هایی با موضوع جنگ در غزه پرداختند. این کارت پستال‌ها با استفاده از تکنیک کلاژ و ترکیب مواد مختلف ساخته شدند. موضوع‌های کار شده در این کارت پستال‌ها به بیان جنایت‌های صهیونیست‌ها در حمله به کودکان و مادران بی‌دفاع غزه اختصاص داشت.
هم‌چنین تعدادی از اعضا نیز کارت پستال‌هایی با موضوع دوستی و هم‌دردی با کودکان  غزه کار کردند. در این کارت پستال‌ها متن‌هایی چون (شما تنها نیستید،  کودکان غزه گناهی ندارند، ما یاور مظلوم هستیم، کودکان غزه ما همیشه به یاد شما هستیم و ...) به چشم می‌خورد.
کارگاه بحث آزاد
این کارگاه با موضوع «غزه از گذشته تا حال» برگزار شد. در این کارگاه اعضا با پیشینه‌ی غزه به عنوان یکی از مراکز مهم فرهنگی و هنری در طول سالیان دراز آشنا شدند. سپس روز شماری از اتفاق‌های مهم فرهنگی و سیاسی غزه، در اختیار اعضا قرار گرفت و آنها با تکیه بر این اطلاعات و خبرهای واصله از رسانه‌های همگانی نظرات و افکار خود را در مورد جنگ غزه و آثار مخرب آن در منطقه و در خود غزه، بیان کردند. تاریخچه‌ی تشکیل رژیم صهیونیستی از جمله مواردی  بود که اعضا به آن اشاره کردند و حقوق فلسطینی‌ها را در مورد سرزمین‌شان بررسی کردند.
کارگاه ادبی (روزی در سرزمینی)
با هماهنگی به عمل آمده با مربی ادبی، اعضای کارگاه ادبی نیز سهمی از برنامه‌های مرتبط با غزه را به خود اختصاص دادند. اعضای کارگاه ادبی با نوشتن متن‌های ادبی با عنوان «روزی در سرزمینی» هم‌دردی  خود را با کودکان غزه نشان دادند و به عنوان نوجوانان مسلمان، پشتیبانی خود را از این مرز و بوم و مردمانش اعلام کردند.
نمایش فیلم
در این برنامه فیلم «علامت سوال» برای اعضا نمایش داده شد. این فیلم نوجوانان را به تفکر در محیط پیرامون و مبارزه با ظلم و ستم دعوت می‌کند . بعد از نمایش فیلم با اعضا در مورد محتوای فیلم و ارتباط آن با مبارزات مردم غزه صحبت شد و اعضا نظرات خود را در مورد فیلم و محتوای آن بیان کردند.
معرفی فیلم و نرم‌افزار
نرم‌افزار بیداری به عنوان نرم‌افزاری جامع که در مورد معارف فلسطین، دشمن شناسی و صهیونیسم اطلاعات کاملی را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد، به اعضا معرفی شد. این نرم افزار نخستین بانک اطلاعاتی در رابطه با فلسطین است و حاوی فیلم، عکس و مطالب بسیاری نیز می‌باشد. در این برنامه در مورد نحوه‌ی استفاده از نرم افزار نیز توضیحاتی داده شد.
برگزاری نمایشگاه
در پایان هفته نمایشگاهی با عنوان بیداری برگزار شد. در این نمایشگاه کاردستی‌ها و کارت پستال‌های اعضا، هم‌چنین متن‌های ادبی و عکس‌های مرتبط با جنگ غزه در معرض دید عموم قرار گرفت. این نمایشگاه با حضور اعضای شرکت کننده در کارگاه‌ها و والدین آنها برگزار گردید. در پایان نمایشگاه نیز به تعدادی از اعضا که در کارگاه‌ها حضور فعال داشتند جوایزی اهدا گردید.
مرکز 2 مشگین‌شهر
مربی به معرفی سرزمین فلسطین پرداخت و با استفاده از تصاویری که آماده شده بود در مورد موقعیت جغرافیایی و تاریخی غزه صحبت کرد.
در این معرفی از نقشه‌های مربوط به منطقه و کشور فلسطین استفاده شد. در ادامه با توجه به توضیح مربی، بچه‌ها شروع به کشیدن نقاشی کردند. این نقاشی‌ها در سالن اصلی مرکز نصب شد و به مدت سه روز به صورت نمایشگاه، اولیا و سایر اعضا از آنها بازدید کردند.
مرکز 1 کوثر
مرکز یک کوثر برای حمایت از کودکان غزه و محکوم کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی برنامه‌های متنوعی اجرا کرد.
در این ویژه برنامه‌ها اعضای مرکز بر روی پارچه نقشه‌ی فلسطین اشغالی را با دست‌های رنگی خود نقاشی کردند، در ادامه هر کدام از اعضا حمایت خود را با نوشتن جمله‌ای کوتاه در زیر پرچم فلسطین از کودکان غزه اعلام کردند و همگی هم صدا با هم در مقابل دوربین صدا و سیما فریاد «ما از کودکان بی‌گناه غزه حمایت می‌کنیم» سر دادند.
مرکز 2 کوثر
مربیان و اعضای کانون دو کوثر با اجرای فعالیت‌های متنوع با بچه‌های غزه هم‌دردی کردند.
در این برنامه ابتدا مربی به شرح حال بچه‌های غزه پرداخت سپس اعضا در مورد چگونگی هم‌دردی با کودکان غزه به بحث و گفتگو نشستند. در ادامه به یاد کودکان غزه با استفاده از کاغذهای رنگی فرشته‌هایی درست کرده و اعضای ادبی با نوشتن نامه با آن‌ها درددل کردند.
اعضای کلاس نقاشی نیز با کشیدن نقاشی یاد بچه‌های غزه را در کلاس‌شان زنده کردند. پس از پایان برنامه همگی در محوطه مرکز با در دست داشتن پلاکارد و فرشته‌های کاغذی و نقاشی با سر دادن شعار به حمایت از بچه‌های غزه پرداختند.
مرکز 1 اردبیل
مرکز یک ادبیل هم‌زمان با دیگر انسان‌های جهان هم‌صدا با کودکان غزه جنایت‌های بی رحمانه رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و با اجرای برنامه‌های متنوع با «عنوان فصل سپید کودکی» رشادت و شهامت و مقاومت زنان، مردان و کودکان غزه را ستودند.
نشریه دیواری، انیمیشن، کارت پستال و نقاشی، برنامه‌های ادبی با عنوان هم نوایی با کودکان غزه، برنامه خوشنویسی با عنوان هم صدا با کودکان غزه، ساخت نمادهای مقاومت با سفال در کارگاه سفال‌گری و برپایی نمایشگاه آثار اعضا با موضوع کودکان غزه از جمله برنامه‌های مرکز 1 اردبیل بود.
سفال‌گری
در این کارگاه پس از توضیح مربی در خصوص حقوق بین‌المللی بشر در جهان و دوران پاک کودکی صحبت کرد و از اعضا کارگاه خواست تا احساسات خود را در خصوص حمایت از کودکان غزه با کمک گل سفال و در قالب نمادهایی که دوست دارند تجسم کرده و به آن جان ببخشند.
نقاشی
در این کارگاه مربی با اعضا درباره احساسشان نسبت به کودکی خود سوال کرد و از آن‌ها خواست تا درباره آرزوهایی که دارند صحبت و به آرزوی دیگر کودکان دنیا فکر کنند. در ادامه از اعضا خواست تا به کودکان غزه و آرزوهای آن‌ها فکر کرده و خواسته آن‌ها از دنیا را با زبان نقاشی به تصویر بکشند. 
نشریه‌نگاری
نشریه نگاری«شاخه‌ی زیتون» با موضوع کودکان غزه توسط اعضا کودک مرکز کار شد. غزه در کجا قرار دارد، دعا برای کودکان غزه، رژیم صهیونیستی از غزه چه می‌خواهد، شعر شاخه‌ی زیتون از مطالبی بود که در این نشریه درج شد.
کارگاه ادبی
در این کارگاه، مربی با نشان دادن عکس‌هایی از کودکان مجروح و آواره‌ی غزه و ویرانی‌های خانه و شهرشان و تصاویری از شهادت آن‌ها از اعضا خواست تا در یک نشست ادبی، هم نوایی خود را در قالب داستان و شعر در کارگاهی با عنوان (می‌خواهم از غزه بنویسم) در کنار هم نوشته و بعد از تکمیل و نقد و بررسی مربی و اعضا در کارگاه بخوانند. بهترین آثار اعضا با شرکت اعضا در جلسه‌ی انجمن ادبی استان قرایت شد.
کارگاه خوشنویسی
اعضای کارگاه خوشنویسی در هم‌نوایی با کودکان بی‌گناه غزه آثار خوشنویسی خود را با موضوع‌هایی در باره‌ی حس هم‌دردی با دیگران در قالب خط تحریری و نستعلیق با قلم نی تحریر کردند.
کارت پستال‌سازی
در این کارگاه با فعالیت کاردستی برنامه‌ای با محوریت هم‌دردی با کودکان غزه برگزار شد. ابتدا با اعضا در مورد این موضوع گفتگویی صورت گرفت سپس با ابزاری چون کاغذ رنگی و مقوا و یک سری مجله‌ با طرح‌هایی مرتبط کارت پستال‌هایی تهیه شد. اعضا طرحی را که در ذهن داشتند را روی کاغذ ترسیم کردند سپس با استفاده از کاغذهای رنگی طرح‌های آماده تصویر مورد نظر خود را به صورت کارت پستال اجرا کردند.
معرفی سرزمین
فعالیت معرفی سرزمین با عنوان «می‌خواهم از غزه بگویم» با حضور اعضا دختر و پسر مرکز برگزار شد. با اعضا در این فعالیت از موقعیت جغرافیایی و وضعیت فعلی غزه به لحاظ سیاسی، خبرهای منتشر شده در خصوص غزه گفتگو شد. در ادامه اعضا درباره مطالب بیان شده با مربی و با هم دیگر صحبت کرده و با کمک تصاویر کتاب«گیتاشناسی» با پرچم فلسطین و موقعیت غزه در نقشه‌ی جهان بیشتر آشنا شدند.
بحث آزاد
برنامه‌ی بحث آزاد با عنوان «بهترین دعا برای کودکان جهان» برگزار شد. در ابتدای بحث هر کدام از اعضا درباره این‌که دعا چیست صحبت کردند. در ادامه بحث عواملی که می‌تواند منجر به محقق شدن یک دعا شود، مطرح شد. سپس مربی از اعضا خواست تا از بهترین دعاهایشان صحبت کنند و این‌که برآورده شدن آن دعا به نفع چه کس و یا کسانی خواهد بود. با نظرهای مختلفی که از سوی اعضا ارایه می شد گفت‌گو ادامه پیدا کرد.
پویانمایی
این برنامه در کارگاه پویانمایی مرکز با حضور اعضا کارگاه برگزار شد. در ابتدا هر یک از اعضا پس از شنیدن صحبت‌های مربی خود طرح‌های داستانی با موضوع مطرح شده ارایه دادند. در ادامه یکی از طرح‌ها انتخاب و توسط گروه منتخب تصویرسازی و متحرک‌سازی شد.
نمایشگاه آثار اعضا
 نمایشگاهی از آثار اعضا که در طول مدت یک هفته در بخش‌های مختلفی از فعالیت‌های کانون تهیه و جمع‌آوری شده بود در سالن کتاب‌خانه مرکز برپا شد. در این نمایشگاه آثار نقاشی، سفال‌گری، کارت‌پستال‌سازی ، نشریه نگاری، خوشنویسی و ادبی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.
 مرکز خلخال
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز خلخال به مناسبت هم‌دردی با مسلمانان غزه، برنامه‌های متنوعی اجرا کرد که به گوشه‌ای از آن‌ها اشاره می‌شود.
کارگاه ادبی (نامه‌ای به دوستم در غزه)
در این برنامه، اعضا با راهنمایی مربی نامه‌های ادبی برای کودکان مظلوم و بی‌دفاع غزه نوشتند.
متن زیر نامه‌ای است که توسط عضو نوجوان ادبی (محدثه عبدلی ) برای دوست غزه‌ای خود نوشته است:
دوست من!
من در این سوی دنیا جایی که زیاد هم از تو دور نیستم هر روز، هر روز اخبار شهر و دلت را دنبال می‌کنم و دل من هم به‌خاطر دل ابری تو می‌گیرد و چشمانم بارانی می‌شود.
امروز کلاس ادبی مرکزمان حال و هوای غزه دارد کلاسمان پر است از عکس‌های تو و من چه‌قدر دلم می‌گیرد که تو در عکس‌هایت نمی‌خندی.
من و دوستانم برایت نامه نوشتیم، نوشتیم که از ته دل‌های گرفته‌مان برای شما، برای پیروزی شما و برای برگشتن لبخندهایتان دعا می‌کنیم. نوشتیم که حواسمان به دل گرفته‌ی شما هست و از خدا می‌خواهیم هر چه زودتر خفاشان خون‌آشام سیاه‌دل از شهرتان بروند. دعا کردیم خدا زودتر آن منجی را برساند، همان را که با آمدنش اطمینان داریم که شما هم در عکس‌هایتان لبخند به لب خواهید بود.
بعد از اتمام نامه‌ها اعضا آن‌ها را برای هم‌دیگر خواندند و در آخر کلاس برای آفتابی شدن هوای دل کودکان بی پناه غزه « امن یجیب» خواندند.
سفال‌گری
در این برنامه کودکان و نوجوانان با استفاده از سفال، نمادهایی هم‌چون بیت‌المقدس و انواع کتیبه را درست کردند و بر روی کتیبه‌ها نقش‌هایی از هم‌دردی خود را حک کردند.
ایستگاه نقاشی و طراحی
نقاشی یکی از ابزارهای کودکان برای نشان دادن احساسات و عقایدشان است. برای هم‌دردی با کودکان غزه، اعضا نقاشی‌هایی را با هدایت و راهنمای مربی رسم کردند.
نقاشی روی پارچه
در این فعالیت هم اعضا به‌صورت گروهی، روی پارچه نقاشی کشیدند و بدین ترتیب با کودکان غزه ابراز هم‌دردی کردند.
ساخت ماکت
اعضا با راهنمایی مربی، ماکت مادری را که فرزندش در آغوشش شهید شده است را درست کرده به کودکان شهید غزه تقدیم کردند.
شعار نویسی
در این فعالیت اعضا با راهنمایی مربیان، شعارهایی را با موضوع کودکان شهید، دشمنان کودک‌کش و مقاومت مادران نوشته و در صندوق‌چه‌ای که به این منظور تعبیه شده بود، انداختند.
ساخت پلاکارد
گروهی از اعضا هم پلاکاردی را که «قدس شریف» در آن نقش بست بود را درست کردند و آن را به علامت اتحاد مسلمین، در نمایشگاه گذاشتند.
 برپایی نمایشگاه
پس از پایان فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی، نمایشگاهی از آثار بچه‌ها دایر شد تا کودکان و نوجوانان و اولیاء از آن بازدید کرده و بدین ترتیب با احساسات واقعی کودکان با مظلومان غزه آشنا شوند.
مرکز انگوت
فرماندار و بخشدار گرمی به همراه سایر مسئولین شهرستان و بخش و والدین اعضا  از نمایشگاه آثار اعضا که برای حمایت از کودکان بی‌گناه غزه برپا شده بود بازدید کردند.
در این بازدید فرماندار ضمن تشکر و قدردانی از دست اندرکاران نمایشگاه از نزدیک با کودکان و نوجوانان مرکز گفت‌گو کرد و یکی از اعضا دل‌نوشته‌ی خود را برای کودک هم‌سن و سال غزه‌ای خود قرایت کرد. در پایان کنار دل‌نوشته‌های اعضا فرماندار جمله‌ای را برای کودکان غزه بر روی مقوا نوشت و از برترین آثار نمایشگاه تجلیل کرد.
 در ادامه اعضا از طریق نوشتن متن‌های ادبی، کشیدن نقاشی‌، ساختن کارت پستال و ماکت صحنه‌های جنگ از طریق سفال‌گری، قرار دادن عکس‌های از کودکان شهید غزه و روشن کردن شمع برای آن‌ها هم‌دردی و آمادگی خود را برای حمایت از کودکان غزه نشان دادند. 
مرکز نمین
مربیان مرکز نمین، با هدف ترویج و تقویت روحیه‌ی ظلم‌ستیزی و برای اعتراض به کشتار بی‌رحمانه کودکان غزه ویژه ‌برنامه‌های مختلفی اجرا کردند.
این برنامه‌ها با هدف تقویت انگیزه و حس نوع دوستی برای حفظ ارزش‌های انسان دوستانه طراحی شده بود و اعضا از این راه حمایت خود را از کودکان مظلوم غزه که در زیر بمب و آتش و تهدید روزگار می‌گذرانند اعلام کردند.
 تشکیل کارگاه کاردستی و تهیه‌ی پرچم فلسطین، کشیدن نقاشی دیواری با عنوان «صلح، دوستی، مقاومت» و تهیه‌ی لوح‌های گلی در کارگاه سفال‌گری و نوشتن شعارهایی در خصوص حمایت از کودکان غزه، تشکیل کارگاه ادبی با موضوع «آرزوی من، آینده آرام برای کودکان غزه» از مهم‌ترین برنامه‌های اجرا شده در مرکز بود.
برگزاری کارگاه خوشنویسی، خوانش دل‌نوشته‌هایی در حمایت از کودکان غزه، معرفی کتاب، قرار دادن و اختصاص یک پانل به کودکان غزه، از برنامه‌های جنبی مرکز بود.
   در پایان نمایشگاهی از دست‌آوردهای اعضای این مرکز جهت بازدید اعضا و والدین آن‌ها برپا شد. حمایت مردم و به ویژه کودکان ایرانی از کودکان غزه، ریشه در تمدن، فرهنگ و هویت اسلامی و اخلاق‌مداری و آزادگی ایرانیان دارد که همواره الگویی برای سایر ملت‌ها بوده است.
مرکز نیر
مرکز فرهنگی هنری نیر با هدف هم‌دردی با کودکان مظلوم غزه به اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری مختلف همین اقدام کرد.
مسابقه نقاشی، اجرای فعالیت عکس‌ها و حرف‌ها با شعار (کودکان غزه را نجات دهید)، درست کردن کتیبه بیت‌المقدس در کارگاه سفال‌گری، اجرای فعالیت کارت پستال‌سازی با موضوع کودکان مظلوم غزه، معرفی شهر غزه، معرفی کتاب آرزوهایم فراموش می‌شود، از جمله فعالیت‌های اجرا شده در مرکز فرهنگی هنری نیر بود.
مرکز اصلاندوز
اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصلاندوز برای حمایت از کودکان غزه، با سر دادن شعار «مرگ بر آمریکا و اسرائیل» ،«کودک غزه تنها نیست» ،«اسرائیل کودک‌کش نابود باید گردد» جنایت‌های رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.
 برگزاری مسابقه‌ی نقاشی، قرایت بیانیه‌ی حمایت از کودکان غزه، ترسیم پرچم رژسم صهیونیستی بر زمین، نوشتن شعار بر روی سنگ در حمایت از مبارزه و دفاع مردم غزه از سرزمین‌شان با سلاح سنگ، برپایی نمایشگاه جملات و دل‌نوشته‌های اعضا در هم‌دردی با کودکان غزه از جمله برنامه‌های اجرا شده در این همایش بود.
کودکان شرکت‌کننده در این همایش دکلمه‌ها و شعرهای خود را در رابطه با مظلومیت کودکان غزه قرایت کردند.
لطف‌علی زیادی‌، بخش‌دار اصلاندوز در حاشیه‌ی برگزاری این همایش با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی بر علیه ملت مظلوم و بی‌دفاع غزه بخصوص کودکان گفت: برگزاری این همایش باعث می‌شود کودکان با ماهیت  پلید رژیم غاصب صهیونیستی آشنا شده و با کودکان غزه هم‌دردی کنند.
وی ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران کانون افزود: در این همایش  کودکان به دنیای استکبار می‌گویند که ما کودکان غزه را یک لحظه تنها نمی‌گذاریم و از آنها حمایت می‌کنیم.
این همایش با حضور بخش‌دار اصلاندوز، شهردار اصلاندوز، فرماندهان نظامی و انتظامی و مسئولان بخش و کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز اصلاندوز و اولیای کودکان در محل سالن کانون برگزار گردید.
بخشدار اصلاندوز و سایر مسئولان شهر جهت سپاس از حضور پرشور اعضا در حمایت از کودکان غزه، به برندگان بخش‌های مختلف هدیه دادند.
مرکز 2 پارس‌آباد
ویژه برنامه‌ی «کودکان غزه تو را می‌خوانند» در کارگاه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 2پارس‌آباد برگزار شد.
در این برنامه به‌منظور حمایت از کودکان مظلوم غزه و حفظ ارزش‌های انسان‌دوستانه، رئیس فرهنگ و ارشاد، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، رئیس ورزش و امور جوانان، فرمانده ناحیه‌ی سپاه و جمعی از اولیای اعضا حضور داشتند.
در این برنامه اعضای ادبی با نوشتن آرزوهایشان در قالب دل‌نوشته برای کودکان غزه از خداوند، شادی، امنیت، آزادی و آرامش خواستند. سپس اعضای نقاشی و سفال با کشیدن نقاشی و کار با گل مظلومیت‌های مردم غزه را به تصویر کشیدند. در ادامه دو عضو فعال مرکز شعر خود را به نام "ای غزه " برای حاضرین خواندند. سهند مرادی نثر ادبی آشیانه‌های سوخته را برای حاضرین قرایت کرد. هدایایی از سوی مسئولین به اعضا داده شد در پایان نمایشگاهی  7روزه از آثار اعضا برپا شد.
مرکز 1 پارس‌آباد
اعضا و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز یک پارس‌آباد با صدور بیانیه و امضای آن از کودکان و مردم مظلوم غزه اعلام حمایت کردند.
در این مراسم ابتدا انیمیشن‌هایی با موضوع مقاومت انتفاضه پخش شد، سپس سرزمین غزه برای اعضا معرفی شد. در ادامه اعضا با موضوع مقاومت غزه نقاشی کشیدند، در پایان اعضا و مربیان کانون با صدور بیانیه   و امضای آن حمایت خود را از کودکان و مردم مظلوم غزه اعلام کردند.
مرکز 3 اردبیل
جهت هم‌دردی با کودکان مظلوم غزه برنامه‌ی ادبی، با عنوان «کودک غزه، دلت روشن‌تر از خورشید باد» در مرکز 3 اردبیل اجرا شد.
در این برنامه، ابتدا کلیپی از کشتار صهیونیست‌ها و آوارگی کودکان بی‌پناه غزه، پخش شد سپس حسین‌زاده مربی ادبی مرکز، اشعاری از شاعران کشور، با همین موضوع برای اعضا قرائت کرد.
روخوانی کتاب«بزرگترین دختر عالم» از دیگر بخش‌های این برنامه بود که با ساختن فضایی مناسب برای ورود به دنیای نوشتن، ذهن اعضا را آماده کرد و اعضا توانستند با آمادگی کافی در کارگاه حضور یافته و به خلق آثار زیبایی در حمایت از کودکان غزه بپردازند.
مرکز دولت‌آباد
اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دولت‌آباد با کودکان غزه هم‌دردی کردند.
در مرکز پانلی به کودکان غزه اختصاص داده شده و پیام رئیس جمهور کشورمان به همراه پیام‌های افراد مشهور دنیا در این پانل نصب شد عکس‌هایی از کودکان غزه در معرض دید اعضا قرار گرفت .
اعضا در کارگاه ادبی دل‌نوشته‌هایشان را برای کودکان غزه  تقدیم کردند و در نقاشی‌هایشان به کودکان غزه به جای بمب گل هدیه می‌دهند.
همچنین اعضای کانون در بیانیه‌ای ظلم سربازان غاصب اسرائیلی را محکوم کرده و ضمن اظهار هم‌دردی با کودکان مظلوم غزه، از دوستان فلسطینی خود حمایت کردند.
اعضای کانون دولت‌آباد در بیانیه اعلام کرده‌اند: ما کودکان دولت‌آبادی به عنوان دوست شما کودکان غزه، اعلام می‌کنیم که شما هم باید از حق آزادی استفاده کنید و مثل ما به بازی و تفریح و مطالعه کتاب و کسب علم بپردازید. کودکان فلسطینی مثل گل‌های پاییزی در حال پرپر شدن هستند و دستی یاری‌رسان آن‌ها نیست.
این کودکان هیچ نقشی در ساختن و راه انداختن این جنگ نداشتند و ندارند و نمی‌دانند که چرا بی‌گناه قربانی می‌شوند؟
ما کودکان مسلمان و شیعه ایرانی در حمایت از کودکان مظلوم فلسطینی از پا نمی‌نشینیم تا ان‌شاالله در سایه نگاه امام زمان (عج) وبه یاری ایشان به پیروزی نهایی برسند.
مربیان کانون ضمن معرفی وقایع و ایام به معرفی کتاب «این‌جا سرزمین من است» و «دیروز ایران، حالا فلسطین»  برای آشنایی بیشتر بچه‌ها با فلسطین پرداختند.
مرکز 5 اردبیل
اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز 5 اردبیل با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری و ادبی و مذهبی و امضای طومار انزجار خود را از ظلم به کودکان مظلوم غزه ابراز کردند.
برنامه حمایت از کودکان غزه در محوطه پارک فردوس با. فضاسازی پارک بصورت کارگاه‌های مجزا صورت گرفت. جایگاهی هم برای والدین در نظر گرفته شد.
هم‌خوانی سوره‌ی فیل و سوره نبا توسط اعضای کلاس قرآن آغازگر برنامه بود. در ادامه اکرم مداح مربی مسئول مرکز ضمن یادآوری تجاوز بی‌رحمانه و کشتار وحشیانه‌ی رژیم صهیونیستی علیه مردم و کودکان معصوم و مظلوم و زنان بی‌دفاع غزه ماهیت پلید این رژیم کودک‌کش را بیان کرد.
سپس کارگاه‌ها با راهنمایی مربیان فعالیت خود را شروع کردند. سرودها و آهنگ‌هایی هم در ارتباط با موضوع هم‌زمان پخش می‌شد. اعضا با شور و شوق فراوان آثار زیبایی را خلق کردند. بعد از اتمام، نمایشگاهی از دست نوشته‌ها، نقاشی و سفال اعضا برپا شد.
در ادامه‌ی برنامه طوماری با متن «ما اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز 5 اردبیل انزجار خود را از ظلم و ستم رژیم صهیونیستی اعلام داشته و حمایت خودمان را از کودکان معصوم و مظلوم غزه ابراز می‌داریم» را امضا کردند.
 رهاسازی دو کبوتر به نیت آزادسازی غزه آخرین برنامه اجرایی بود.
خانواده‌ها و اولیای اعضا بعد از بازدید از نمایش‌گاه دست به دعا بردند و همگی نذر کردند که بعد از آزادسازی غزه همگی در همین جا جمع شده و جشن بر پا کنند.
ویژه برنامه‌ی استانی
اعضای انجمن ادبی کانون پرورش فکری استان اردبیل تشکیل جلسه داد
انجمن ادبی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با موضوع حمایت از مردم غزه و محکوم کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی تشکیل جلسه داد.
در این نشست ودودعلیش‌پور معاون فرهنگی اداری، حسین یوسفی مسئول حراست، مریم علایی کارشناس ادبی، مربیان ادبی و جمعی از اعضای پیشکسوت و فعال مراکز پنجگانه‌ی اردبیل حضور داشتند.
ودود علیش‌پور در این نشست ضمن قدردانی از زحمت‌های مربیان، جنایت‌های ضدبشری رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و گفت: امروز عده‌ای به نام اسلام در قالب گروه‌های ظاله‌ی طالبان، داعش و ... دست به تخریب چهره‌ی اسلام زده‌اند و سنگین‌ترین لطمه را به مسلمانان وارد می‌کنند در چنین شرایط که مسلمانان گرفتار چنین درگیری‌هایی هستند رژیم صهیونیستی برای قتل و عام مردم بی‌دفاع و کودکان جری‌تر شده است.
وی با اشاره به این‌که برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین نیازمند وحدت امت اسلامی هستیم افزود: در شرایطی که کودکان غزه حتی در بیمارستان‌ها نیز از آسیب بمب‌ها و موشک‌های رژیم صهیونیستی در امان نیستند بسیاری از کشورهای اسلامی سکوت پیشه کرده‌اند و از آموزه‌های کتاب دینی خود دور افتاده‌اند که امت اسلامی را به دفاع از حقوق مردم مظلوم فراخوانده است.
علیش‌پور آفرینش‌های ادبی و هنری را برای ثبت مظلومیت‌های مردم فلسطین ضروری دانست و خاطر نشان ساخت: بی‌شک این جنایت‌ها باید در اذهان جوامع ثبت شود و آفرینش‌های هنری و ادبی می‌تواند در این راستا کارآمد باشد و مرحمی بر زخم دل مظلومان فلسطین تا دریابند در این جنگ نابرابر تنها نیستند.
در ادامه اعضای ادبی مراکز کانون اردبیل به خوانش آثار خود در قالب شعر، داستان و دل‌نوشته پرداختند و اعضای انجمن به همراه مهمان برنامه اطهری آثار را نقد کردند.