اردوی استانی مراکز کانون استان اردبیل در شهرستان کوثر برگزار شد

اردوی استانی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با حضور مدیرکل کانون و جمعی از مسئولین شهرستان کوثر و دو تن از کارشناسان حوزه‌ی ستادی تهران برگزار شد.

در مراسم افتتاحیه اردو ناهید اللهویردیزاده مدیرکل کانون پرورش فکری استان اردبیل با اشاره به اهمیت اردو و نقش تربیتی آن گفت: کودکان مینیاتور بزرگ‌سالان نیستند و دارای شخصیت کامل و مستقل هستند از این‌رو نگرش ما به کودکان به مثابه یک ظرف خالی نیست که بزرگ‌سالان آن را پر کنند بلکه کودکان شمع نیمه افروخته‌ای هستند که ودایع الهی و فطری دارند و وظیفه‌ی ما افروخته‌تر کردن این شمع است.
وی با تاکید به سیاست تمرکززدایی کانون و اجرای برنامه‌های کلان خود در شهرستان‌ها، توانایی مربیان و هم‌کاری مسئولین شهرستان را ستود و گفت: باید این مهارت را بیاموزیم که چگونه از حداقل امکانات بیشترین بهره‌وری را داشته باشیم و این مهم در اردوی استانی کوثر محقق شده است.
مدیرکل کانون استان به نقل از رهبر معظم انقلاب لازمه‌ی پیشرفت را کار و ابتکار معرفی کرد و از اعضای حاضر در اردوی استانی خواست، همواره در عرصه‌ی درس و زندگی این دو عنصر مهم را مدنظر داشته باشند.
اللهویردیزاده افزود: بدون تولید فکر، توسعه امکان‌پذیر نیست و اگر بخواهیم در توسعه‌ی فرهنگی موفق باشیم پایه‌ی این توسعه کودکان هستند برای تربیت کودکان خلاق هم باید در اندیشه‌ی پرورش کودکان خردورز باشیم.
این مدیر فرهنگی کار برای کودکان را بزرگ توصیف کرد و خاطر نشان ساخت: اگر می‌خواهیم کودک از آن شاخص‌های دینی که لازمه‌ی رشد و تعالی است برخوردار باشد، باید برای رسیدن به این مطلوب سرمایه‌گذاری کنیم.
در ادامه مدیر کانون با اشاره به موضوع سبک زندگی ایرانی اسلامی اردو، بیان کرد: زندگی ما در تمام لحظات باید معطوف به سبک زندگی ایرانی و اسلامی باشد.
در این مراسم معاون فرماندار شهرستان کوثر با گرامی‌داشت مقدم میهمانان سیاست تمرکززدایی کانون را ستود و از دستگاه‌های اجرایی شهرستان خواست با بسیج امکانات شرایطی فراهم سازند تا میهمانان با خاطره‌ی خوش کوثر را ترک کنند.
وی در بخشی از صحبت‌هایش تاکید کرد: توسعه‌ی فرهنگی و علمی ایران اسلامی در دست کودکان و نوجوانان عزیز کشورمان است، توسعه‌ی اقتصادی هم در گرو توسعه‌ی علمی و فرهنگی است که با اجرای برنامه‌های دقیق امکان‌پذیر است.
معاون فرماندار ایجاد انگیزه، امید به آینده،‌ مسئولیت‌پذیری و شوق و شور و نشاط را لازمه‌ی پیشرفت جامعه دانست و اردو را برای دست‌یابی به این داشته‌ها کارآمد توصیف کرد.
بعد از مراسم افتتاحیه اعضا برنامه‌های اردو را در 4 گروه سبز، آبی، قرمز و نارنجی شروع کردند و در کارگاه‌های مختلف امداد و نجات، کاردستی با دورریختنی‌ها، بادبادک‌سازی، کلاژ با سنگ‌ها و برگ‌ها زیر نظر مربیان به تولید اثر پرداختند.
بازدید از اماکن تاریخی و طبیعی شهرستان کوثر، گشت و گذار در جنگل، شرکت در مسابقه‌ی بازی‌های محلی، رصد ستارگان، برپایی نمایشگاه، از دیگر برنامه‌های اردوی دو روزه‌ی اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل بود.