مربی کانون پارس‌‌آباد جاذبه‌های استان اردبیل را به مردم ایران معرفی کرد

شهلا شمس مربی ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پارس‌آباد طی ارتباط تلفنی با رادیو سراسری، داشته‌ها و جاذبه‌های استان اردبیل را به مردم ایران معرفی کرد.

رادیو ایران همان رادیو تهران قدیم است که پس از انقلاب به شبکه‌ی سراسری صدا و سیمای جمهوری اسلامی تغییر نام داد و در سال 1383 دوباره به همان نام قدیمی خود خوانده شد ارتقای دانش و آگاهی عمومی یکی از اهداف این شبکه است که به یاری نویسندگان و هنرمندان صاحب‌نام صورت می‌گیرد.
حیدری مجری برنامه‌ی راه شب با حضور دکتر طاهری و رجب‌پور در استودیو حاضب بودند تا با پخش موسیقی آذربایجانی، استان اردبیل به گردشگران و مخاطبان برنامه معرفی شود.
مربی کانون پارس‌آباد در این مصاحبه استان اردبیل را از نظر موقعیت جغرافیای، آب و هوا، رودها وکوه‌ها، علما، دانشمندان، شاعران و نویسندگان و ورزش‌کاران به مخاطبان رادیو معرفی کرد و از صنایع دستی استان، آداب و رسوم و سنن، انواع بازی‌های محلی سخن گفت.
وی در این برنامه غذاهای محلی و سوغاتی‌های استان اردبیل را معرفی کرد، از آش دوغ و انواع غذاهای محلی نام برد و از عسل سبلان بعنوان یکی از سوغاتی‌های مهم استان یاد کرد.
معرفی جاذبه‌های گردشگری و توریستی استان اردبیل به همراه بناهای تاریخی و هم‌چنین عشایر شاهسون، کشاورزی و دامداری استان از مباحث بعدی این مربی کانون بود که اطلاعات کاملی در اختیار شنوندگان قرار داد.
وی در ادامه از مردم ایران دعوت کرد تا از استان اردبیل دیدن کنند و از جاذبه‌های و زیبایی‌های منحصربفرد آن لذت ببرند.