جلسه‌ی شورای اداری فرهنگی مراکز سه‌گانه

جلسه‌ی شهرستانی شورای اداری فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مرکز شماره‌ی 2 مشگین‌شهر برگزار شد.

در این جلسه حسین یوسفی مسئول حراست استان، بهمن باقلاچی رئیس اداره‌ی امور عمومی، کیوان عبادی کارشناس فرابری داده‌ها، فرزاد فولادلونژاد مسئول کانون زبان استان و کلیه مربیان و کارکنان مراکز سه‌گانه مشگین‌شهر حضور داشتند.
لیلا مستعلی‌زاده مربی مسئول مرکز2 مشگین‌شهر از حضور مسئولین استان در مراکز و اهتمام به حل مشکلات و رفع کاستی‌ها تشکر کرد و از آن به عنوان ارتقای انگیزه و روحیه‌ی کاری همکاران شهرستان یاد کرد.
حسین یوسفی، با بیان این‌که، در برخورد با مشکلات کرامت و عزت خود و همکاران باید رعایت شود گفت: بایدها را به باورها تبدیل کنیم و به جای تقابل به دنبال تعامل باشیم و تلاش کنیم همکاران به ارزش‌ها معتقد شوند نه متقاعد.
مسئول حراست کانون استان با اشاره به این‌که، عدم آشنایی با وظیفه‌ی اداری و عدم شناخت صحیح از رفتار مناسب سازمانی دلیل بروز مشکل است گفت: گاه ناآشنا بودن از اخلاق اداری باعث می‌شود برای جبران از داشته‌هایمان صرف‌نظر کنیم.
وی با تاکید بر نظارت خداوند بر اعمال و رفتار انسان، خداوند را حامی بندگان دانست و افزود: آبرو محصول یک عمر است پس باید اصل کرامت انسانی را در روابط اداری‌مان حفظ کنیم و به دنبال این باشیم که حرمت‌ها حفظ شود.
یوسفی در بخش دیگری از صحبت‌های خود از همکاران خواست، مهارت حل مسئله، مهارت گفتاری، مهارت تعامل، مهارت شنیداری و در نهایت مهارت برقراری ارتباط با همکاران برای حل تعارض و مشکلات را در خود تقویت کنند و به دنبال تعامل با یکدیگر باشند.
حسین یوسفی صداقت را فصل اول دانایی دانست و با درخواست این مهم که از صداقت به نحو مطلوب در ارتباط اداری خود بهره ببریم گفت: بهتر است با واقعیت‌ها روبرو شویم و از آن فرار نکنیم چرا که ناراحت شدن از یک حقیقت بهتر از تسکین یافتن از یک دروغ است و یادمان باشد همیشه نمی‌توان مسیر باد را تغییر داد اما با درایت و منطق می‌توان با تکیه بر مشارکت و صداقت بادبان‌ها را تنظیم کرد.
در همین جلسه، بهمن باقلاچی، بعد از بازدید مراکز سه‌گانه و بررسی مسایل و مشکلات عمرانی و تجهیزاتی در خصوص رفع مشکلات و تامین نیازمندی‌ها قول مساعد داد.
در ادامه رئیس اداره‌ی امور عمومی کانون استان، در خصوص سازمان‌نمای جدید کانون و سازمان‌دهی نیروها، تامین اعتبارات عمرانی و ارایه گزارش به فرمانداری‌، ‌خرید کتاب برای مراکز از طریق تامین اعتبار از فرمانداری و نصب دوربین‌های مدار بسته صحبت کرد.
باقلاچی، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج کانون، در بخش دیگری از حرف‌های خود به سازمان‌دهی نیروهای بسیج اشاره کرد و گفت: مربیان کانون در شهرستان‌ها برای راه‌اندازی حلقه‌های صالحین به یکی از پایگاه‌های آموزش و پرورش یا پایگاه هنرمندان مراجعه کنند.  
کیوان عبادی، توضیح لازم و ضروری در مورد نحوه‌ی کار با اتوماسیون اداری و رعایت مسایل امنیتی ارایه کرد و گفت: راه‌اندازی سیستم اتوماسیون اداری گام رو به جلو برای تحقق تبادل اطلاعات بدون کاغذ است که امیدواریم گام‌های بعدی به فراخور امکانات موجود بلندتر برداشته شود.
وی با بیان این‌که فعالیت کانون در عرصه‌ی دیجیتال و فضای سایبری توجه جدی مسئولان کانون را می‌طلبد افزود: انگیزه‌ی همکاران برای فعالیت‌های فناورانه باید تقویت شود زیرا که انگیزه موتور درونی حرکت به سوی پیشرفت است و بدون آن امکان توسعه‌ی واقعی وجود ندارد.
فرزاد فولادلونژاد، هم در خصوص هماهنگی مراکز با کانون زبان جهت ثبت‌نام اعضا با رعایت شرایط سنی در طول سال صحبت کرد.
در پایان مسئول حراست استان ضمن جمع‌بندی مباحث، نوشته‌ای با عنوان اخلاق در محیط اداری که از سوی حراست استان تهیه شده بود را برای مطالعه‌ی همکاران ارایه کرد.