آغاز برنامه‌های هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی در مراکز کانون استان اردبیل

در اولین روز از هفته‌ی ملی کتاب و کتاب‌خوانی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل مجری برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی بودند.

مرکز2اردبیل
در اولین روز از هفته ی کتاب و کتاب‌خوانی، زنگ دوستی با کتاب در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز 2 اردبیل به صدا در آمد.
این مراسم با حضور مدارس سبحان و شفق برگزار شد، دانش‌آموزان با کانون و فعالیت‌های آن آشنا شدند و در کنار آن کتاب تصویری گوسفندی که خیلی بزرگ بود برای اعضا معرفی شده و اعضا به مطالعه‌ی آن پرداختند.
هفت دقیقه ،هفت کتاب از دیگر برنامه‌های اجرایی در این روز بود؛ هفت دانش‌آموز به صورت داوطلب 7 کتاب را در 7 دقیقه مطالعه کردند و یک نفر، کتاب مطالعه شده را به صورت خلاصه برای دانش‌آموزان توضیح داد.
 پخش فیلم؛ از مجموعه کتاب فیلم‌های موجود در مرکز جهت معرفی و آشنایی اعضا، از دیگر برنامه‌های اجرایی مرکز بود.
مرکز 1 پارس‌آباد
معاون فرماندار شهرستان پارس‌آباد به‌همراه مسئولین ادارات بمناسبت هفته‌ی کتاب از فعالیت‌های کتاب محور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان پارس‌آباد بازدید کردند.
باب‌اله عزیزپور مربی مسئول مرکز با تبریک هفته‌ی کتاب به دانش‌آموزان و مهمانان خاطر نشان کرد: کتاب و کتاب‌خوانی اصلی‌ترین فعالیت کانون محسوب می‌شود و امانت و مطالعه آن اهمیت بالایی در کانون دارد.
عزیزپور فعالیت‌های کانون را در قالب‌ فرهنگی، هنری و ادبی تشریح کرد و اظهار داشت: کانون در زمینه‌های فرهنگی، هنری و ادبی همیشه پیشتاز بوده است.
در کارگاه معرفی "کتاب فیلم" اعضا کتاب «توکایی در قفس» را روخوانی کردند و در ادامه انیمیشن کتاب را به تماشا نشستند. اعضا با خلاصه‌نویسی کتاب و خلاقیت نویسنده‌ی آن را با نوشته‌های خلاقانه، دیگر بررسی کردند.
در ادامه کتاب‌های الکترونیکی «ماجرای احمد و ساعت»، «دم قورباغه»، «قصه خرگوش»، «همسایه من چه کسی است؟» برای اعضا معرفی شد و دانش‌‌آموزان کتاب الکترونیکی دم قورباغه را روخوانی کردند.
پایان بخش برنامه معرفی کتاب‌های تازه انتشار یافته‌ی کانون بود.
مرکز 2 مشگین‌شهر
به مناسبت هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی دانش‌آموزان مدرسه شهید ولیزاده از نمایشگاه خلاصه‌نویسی اعضا بازدید کردند.
مربیان ضمن خوش آمدگویی و تبریک هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی در خصوص ارزش و اهمیت کتاب و جایگاه آن در جامعه صحبت کردند.
بحث در مورد داستان‌نویسی خلاق که با تصویرگری و تصویرسازی همراه است برنامه‌ی بعدی بود مربیان از علاقه‌مندان به این بحث خواستند تا با نگاه کردن به فضای کانون و مشاهده تصاویر مرتبط داستانی کوتاه در ذهن خود طراحی کرده و بیان کنند.
در برنامه‌ای دیگر طرح و تصویر که توسط مربیان  روی مقوای بزرگ کشیده شده بود به اعضا نشان داده شد اعضا با نگاه دقیق، داستانی را در ذهن خود طراحی کرده و نوشتند در نتیجه از یک تصویر چند داستان نوشته شد. هر کدام از اعضا داستان‌های خود را برای دوستان و مربیان خواندند و مورد تشویق قرار گرفتند.
در پایان با بررسی داستان‌ها برترین‌ها انتخاب و در قالب کتاب تصویرسازی شد و برای استفاده‌ی سایر اعضا در نمایشگاه قرار گرفت.